A PSA úttörőként döntött úgy, hogy civil szervezetek által kifejlesztett, valós forgalmi körülmények között végzett teszt szerint (is) megméri autói fogyasztását. A mérési ciklus az NGO nevet kapta, 25,5 kilométer városi, 39,7 kilométer országúti és 31,1 km-es autópályás szakaszt tartalmaz.
A mérési ciklusban rögzítették, hogy a teszt alatt használni kell a légkondicionálót, de még a terhelést is külön meghatározták. Mindezek alapján nem meglepő, hogy a valós helyzetben mért adatok köszönőviszonyban sincsenek az eddigi katalógusadatokkal.
Míg a Citroën C4 Grand Picasso a szabványos (NEDC) mérési teszten 4,0 literes átlagfogyasztást (mindig /100 km) produkált, az NGO-teszten 5,6 litert mértek a szakemberek. Ez pontosan megfelel a felhasználói tapasztalatokban szereplő 5,5-5,7 liternek.
A DS3 esetében a katalógusadat 3,6 liter, az NGO-teszten 4,9 liter jött ki, a felhasználók 5,1-5,3 literről számoltak be. Ezt az autót azonban többet használják városban, ami magyarázza az eltérést.
Az 1,6-os dízellel szerelt Peugeot 308 katalógusadata is 3,6 liter, az új teszten kerek 5 literrel zárt az autó, hozva a felhasználói 5,0-5,1 literes tapasztalatokat. A PSA a közeljövőben több autóján is elvégzi a tesztet.