Vágólapra másolva!
Hosszas várakozás a Merkúr-kiutalásra, irigykedő wartburgos szomszéd, az érdi emelkedőn fortyogó hűtővíz - sokféle emléket őrzünk a farmotoros Skodáról, csak azt nem, hogy luxusautó lenne. Pedig létezik belőle 7,2 méteres limuzin is, és idén be is került a legmenőbb csehszlovák autók naptárába.
Vágólapra másolva!

A cseh márka, és úgy általában a retró KGST-autók kedvelőinek figyelmét is felhívjuk egy szenzációs naptárra, amiben klasszikus, VW-korszak előtti Skodák szerepelnek. Nem tudunk róla, hogy kapható lenne itthon, Csehországban 190 koronáért rendelhető (ez átszámítva 2200 forint), és Szlovákiába is postázzák, valószínűleg a magyar kiszállítás sem reménytelen. A 2016-os, igényes kiadványban egy műhelyben, hajlékony tornász lányokkal fotózták össze a kocsikat, köztük sok-sok különlegességet.

Forrás: Skoda Team

Ezek közé tartozik az 1000 MBX kupé, a 130 LR versenyautó, a nyitott Rapid és a Favoritból faragott MTX Roadster, mégis, a művészileg talán legkevésbé igényes fotón,

március hónapon akadt meg a szemünk.

Ide bizony egy igazi kakukktojást is beválogatott a Skoda Team csapata, ami nem eredeti autó vagy korabeli átépítés, hanem viszonylag új, 2008-as kreáció: az extrahosszú 105-ös.

Forrás: Skoda Limousine

A naptárba kerülés apropóján ideje bemutatnunk a jó öreg farmotorosból épített stretch limuzint, ami Magyarországon gyakorlatilag teljesen ismeretlen, de az alapul szolgáló 105/120 sorozat biztos sokakban ébreszt emlékeket. Két jó barát, Jaroslav Valenta és Martin Jinek vágott bele az átépítésbe, és jó cseh szokás szerint természetesen egy bárban, a sokadik sörnél született meg az ötlet.

Utasok nélkül is másfél tonna

Vettek egy fehér és egy sárga színű donorautót, kettévágták őket (a B-oszlopon átnyúló elemek miatt nem lett volna elég egy Skoda a műtétnek), és hosszas kísérletezés után,

zártszelvény alapokra elkészítették a toldást.

Nem is a lemezekkel, hanem a merevítésekkel és az oldalüvegek kialakításával kínlódtak legtöbbet, a karosszérián minél jobban meg akarták őrizni a retró összhatást.

Forrás: Skoda Limousine

A munka végeredménye egy 7,2 méter hosszú, hatszemélyes limuzin lett, ami üresen is közel 1,5 tonnát nyom, így keserves küszködésre ítélték volna az eredeti motort. Típusidegen blokkot sem akartak, a megoldást végül egy újabb Felicia 1,3 literes, befecskendezős négyhengerese jelentette, nem túl acélos 68 lóerővel.

Fő rendeltetési helyén, városban azért így is elboldogul,

viszont nemigen lehet vele tartósan 100 km/h-s sebesség fölé gyorsítani.

Forrás: Skoda Limousine

Prága utcáin persze a jókora hossz és az 5,4 méteres tengelytáv is komoly kihívást tartogat, nem is adják oda akárki kezébe: a Skoda sofőrös autóként szolgál esküvőkön, legény- és leánybúcsúkon. Alkotói jó ízléssel kombinálták a retró megoldásokkal a kategóriában elvárt luxust, az utastérbe például csillogó-villogó plafon és a tükrök mellé az eredeti Skoda üléspadokat szerelték be. Van benne mahagóni bár és hűtőszekrény is, ilyesmiről aligha álmodhattak anno a csehszlovák káderek.

Forrás: Skoda Limousine

Van még egy különleges extrája a Skoda limuzinnak: a rendszámtábla. Valenta és Jinek egy percig sem tagadja, hogy fel kellett kötni a nadrágszíjat a bürökratikus ügymenethez, de 30 ezer korona (350 ezer forint) ellenében a cseh hatóságok áldásukat adták az átépítésre, ami amúgy átszámítva további 1,4 millió forintot emésztett fel. A naptárkészítőkkel egyetértve mondhatjuk, megérte.

Budapest utcáin mi is teszteltünk egy különleges strech limuzint: nem csak a leánybúcsús hátsó helyeket próbáltuk ki, de vezettük is a monstrumot. A teszthez kattintson ide!