Mindenki, aki érdeklődik a kütyük iránt, a Las Vegas-i CES technológiai vásárra figyel, ahová a német Bosch cég is egy ígéretes fejlesztés hírével érkezett. Új rendszerük megkönnyítené azok dolgát, akik a belvárosokban keresnek szabad helyet, arról nem is beszélve, hogy a modern autók parkolássegítője magát a beállást is gyerekjátékká teszi.
Volkmar Denner Bosch-főnök elmondása szerint az internetes helykeresés koncepciója az, hogy az elhaladó autók radaros érzékelői felismerik az üres helyeket az utcák szélén, az adatot feltöltik egy adatbankba, hogy a többi, parkolóra vadászó sofőr gyorsabban le tudja tenni a kocsiját.
"A belvárosi forgalom 30 százaléka keletkezik abból, hogy az autósok nem találnak magunknak szabad parkolót. Ezen enyhíthetne a fejlesztés" - magyarázta Denner a kiállításon kedden. Ebben az a fő újdonság, hogy korábban az aszfaltba épített szenzorokkal tervezték megvalósítani a szabadjelzést, de egy-egy nagyvárosban az összes helyet szenzorral ellátni és rendszerbe kapcsolni pokoli költséggel járna.
A közösségi alapú parkolásnál az autó felismeri és felméri az utcák szélén parkoló kocsik közötti üres helyeket, miközben elhalad mellettük. Az információt egy online térképre küldi, amelyet okostelefonra vagy navigációs rendszerre lehet letölteni és megnézni.
Időt, pénzt, idegességet spórolva, kerülőutak nélkül találhatnak maguknak parkolási lehetőségek azok, aki a lakónegyedekben vagy a belvárosokban szeretnének járművükkel megállni. A környezetet is kímélné a módszer, de kérdés, hogyan fogják feldolgozni a Boschnál a nagy adatmennyiséget.
Arról, hogy nemzetközi összehasonlításban hol tart a magyar okosparkolás, hány P+R parkoló működik Budapesten, illetve milyen megoldással lehetne kiváltani a dugódíjat, ebben a cikkünkben olvashat.