Szó sincs róla, hogy a Ford vadonatúj modellt fejlesztett volna, az Indiában gyártott, és ott Figo néven futó kisautót pofozták át az európai igényekre. Ez bővített felszereltséget és az európai ízléshez igazított futóművet jelent.
Volt már hasonló próbálkozása korábban is a Fordnak, az Ecosport fogadtatása azonban finoman szólva sem volt elsöprő, az akkori hibákat most igyekeztek nagyon elkerülni.
A félig-meddig a Fiesta házon belüli riválisának tűnő kisautó Magyarországon csak az 1,2 literes benzinmotor 85 lóerős változatával lesz elérhető, pedig létezik belőle 70 lóerős kivitel is.
A Ford szerint a Ka+ rendelkezik a kategória legnagyobb hátsó lábterével, az utastérben 21 tárolórekeszt alakítottak ki. A magyarországi alap listaár 3,65 millió forint - ezzel szemben például Suzuki Celeriót pont egymillióval olcsóbban is lehet venni.