Ezekben a guruló koporsókban simán meghalhat - mopedautók töréstesztje

moped
Vágólapra másolva!
Négy darab négykerekű robogót, azaz mopedautót tört össze az Euro NCAP. Az eredmények kiábrándítóak.
Vágólapra másolva!

Két évvel ezelőtt az Euro NCAP már tesztelt mopedautókat, most a 2014-es metódus szerint ismételték meg a vizsgálatot a szakemberek. A törésteszteket végző szervezet közleménye szerint kiábrándító eredménnyel: a szegmensben a biztonság továbbra is ismeretlen fogalom, baleset esetén a vezető nem sok jóra számíthat.

Ezúttal a Bajaj Qute, a Microcar M.GO Family, valamint az egészen autószerű Aixam Crossover GTR és Chatenet CH30 vizsgázott, de csak utóbbi kapott a minimális egy csillagnál többet - kettőt.

A légzsák akkor sem véd sokat, ha egyáltalán van Forrás: Euro NCAP

A négy autóból mindössze egyben, a Microcarban van vezetőoldali légzsák, de ez a tesztek eredményei szerint nem túl hatékony. Az Euro NCAP megkockáztatta közleményében azt is, hogy valós védelem helyett kizárólag marketingcélokat szolgál a beépítése.

Az Euro NCAP szerint ideje lenne felülvizsgálni a mopedautókra vonatkozó szabályokat, mert egyes vásárlókat az autóforma esetleg megtéveszthet, és hamis biztonságérzetet adhat nekik. Egyébként éppen a törvények miatt nyújtanak ennyire jelképes védelmet ezek a járművek: a 350 kilós tömeghatárt betartva csodák nincsenek, karbonból pedig az ár miatt mégsem lehet gyártani őket.

Évi 300 ezer spórolás öt és fél lóerővel - a mopedautókról ebben a cikkünkben írtunk bővebben.