Ragaszkodnak a német gyártók a dízelekhez

VW, Volkswagen
Employees of German car maker Volkswagen check cars at a assembly line of the VW plant in Wolfsburg, central Germany, on October 21, 2015. Volkswagen shook Germany's powerful automobile industry with revelations in September 2015 that it had fitted 11 million of its diesel vehicles with software designed to cheat official pollution tests. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN
Vágólapra másolva!
Érdekes dolgok derültek ki a német autóipar szakmai képviseleti szervezetének (VDA) éves beszámolóján Berlinben. A gyártók elismerik, hogy rosszak a fogyasztásmérési módszerek, de nélkülözhetetlennek tartják a dízelmotorokat. 
Vágólapra másolva!

A Volkswagen emissziós botránya egész ágazattal, sőt, a dízeltechnológiával szemben is megingatta az ügyfelek bizalmát - jelentette ki Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke, hangsúlyozva, hogy a szervezet mindent meg fog tenni az iparággal és a dízeltechnológiával szembeni kételyek eloszlatásáért.

Wissmann szerint a dízeltechnológiát nem lehet idejétmúltnak tekinteni, éppen ellenkezőleg: az egyik legfontosabb eleme a kitűzött szén-dioxid-kibocsátás csökkentési célok elérésének.

A gázolajos motorok 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak,

mint a benzinesek, szén-dioxid-kibocsátásuk pedig 10 százalékkal alacsonyabb.

Forrás: AFP/Jan Woitas

Elismerte viszont, hogy a NEFC (New European Driving Cycle) mérési szabvány felett eljárt az idő. A VDA ezért is szorgalmazza a valós járműhasználati körülményeket jobban tükröző WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) mérési eljárás bevezetését. A laboratóriumi mérések és a tényleges utcai kibocsátási értékek közötti eltérést azonban fizikai és technikai okokból soha nem lehet majd teljes mértékben kiküszöbölni - hangsúlyozta.

Wissmann üdvözölte az Európai Bizottság döntését az RDE (Real Driving Emissions) teszteljárás bevezetéséről, ennek keretében 2017-től laboratóriumi mérések mellett

utcai körülmények között is ellenőriznék a járművek emissziós értékeit.

Hangsúlyozta azonban, hogy fontos a keretfeltételek megfelelő meghatározása, mivel azok kissé ambiciózusak tűnnek.

Forrás: VDA

A német autóipar piacvezető a dízeltechnológiában, érvelt, ráadásul a nyugat-európai piacon eladott autókból minden második dízel, és minden második eladott gázolajos motor német gyártótól származik. Szerinte a legmodernebb károsanyag-kibocsátás csökkentő technológia a legszigorúbb előírásoknak is megfelel.

Környezetvédelmi és klímapolitikai szempontból tehát

nagy hiba lenne tétlenül szemlélni a dízelmotorok hitelrontását.

Klímavédelmi szempontból éppen az Euro-6-os dízelek mihamarabbi elterjesztése az egyik legjobb megoldás - mutatott rá a VDA elnöke. Több szervezet mérése ugyanakkor arra mutatott rá, hogy a VW és más gyártók motorjai sokszorosát eregetik ki a megengedett nitrogén-oxid kibocsátásnak, és más kipufogózáz összetevőkkel is gond van.