Hátsó kerekeit is kormányozza a francia Golf-rivális

Renault Megane GT
Vágólapra másolva!
A Renault kompaktjának legújabb generációja már bemutatkozott, viszont akkor még titkolták a műszaki adatokat. Most a francia gyártó bepótolta ezt a hiányosságot, így van miből csemegézni.
Vágólapra másolva!

Az aktuális trendekkel ellentétben az új Renault Mégane-ból lesz szívó benzines is. Az alapkivitel ugyanis egy régi, 1,6 literes, 115 lóerős és 156 Nm nyomatékú egységet kap, amelyet SCe 115 néven árulnak majd. Ez lesz az egyetlen verzió, amelyben csak ötfokozatú a kéziváltó, és amelyből hiányzik a start-stop rendszer és fékenergia-visszatáplálás.

Ugyanakkor nem ez a leggyengébb motor, mert az 1,2 literes turbós csak 100 lóerős, viszont a 175 Nm-es nyomatéka magasabb a szívóénál, és hamarabb is jelentkezik.

Ez a korszerű turbómotor 130 lóerős kivitelben is létezik,

amely az opciós hatfokozatú, duplakuplungos EDC automatával 10,3 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az autót.

Forrás: Renault

Egyelőre nincs RS verzió, így az összkerék-kormányzású GT kivitel a legsportosabb, ebben 1,6 literes turbómotor dolgozik. A 205 lóerővel és 280 Nm-el csupán 7,1 másodpercet igényel a 0-100 sprint, az EDC váltó ebben ráadásul hétfokozatú.

Csak a GT verzió kap hidraulikus szervót a jobb visszajelzések miatt, a többiben elektromos rásegítés lesz. Dízelből négyféle áll majd rendelkezésre: az 1,5 literes 90 és 110, míg az 1,6-os már 130 lóerőt kínál, de ebből később dupla turbós is lesz 165 lóerővel és 380 Nm-rel.