Több benzines modell érintett a VW fogyasztásbotrányában

Volkswagen, VW, CO2, szén-dioxid
Greenpeace activists demonstrate at the entrance to the Volkswagen (VW) plant in Wolfsburg, central Germany, on November 9, 2015. Germany's consumers association wants auto giant Volkswagen to offer vouchers as a form of compensation to German customers affected by the massive pollution cheating scandal. VW is engulfed in a massive pollution scandal that has so far centred on so-called defeat devices, sophisticated software fitted into diesel engines to skew the results of tests for nitrogen oxide emissions. But the embattled auto giant said an internal probe had uncovered "inconsistencies" on carbon emissions as well, affecting not only diesel engines but petrol engines, too. AFP PHOTO / DPA / PETER STEFFEN +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Szinte az összes TFSI motornál kisebb fogyasztást és szén-dioxid kibocsátást adtak meg a valósnál.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen november 3-án jelentette be, hogy körülbelül 800 ezer, Európában értékesített autó esetében a valódinál kisebb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást adtak meg. Akkor több dízelmotor mellett egyedül a hengerlekapcsolásra képes 1,4-es benzinest nevezték meg, mint az ügyben érintett motort. Pénteken azonban kiadtak egy pontos listát, amely több másik benzinmotort is tartalmaz. A közlemény szerint

430 ezer, 2016-os modellévű Audi, Skoda, Seat és Volkswagen autónál adták meg rosszul a fogyasztást,

de összesen 800 ezer autó érintett az ügyben, vagyis régebbiek is.

Forrás: AFP/Peter Steffen

Többek között rossz adatokat adtak meg az egyliteres, turbós benzinmotorral szerelt Volkswagen Polónál, Seat Ibizánál és Leonnál. A háromajtós és kombi Leonnál az 1,8 literes, a Volkswagen Jetta esetében az 1,2-es és az 1,4-es TFSI benzinmotor adatai helytelenek. A kétliteres TFSI-nek a Volkswagen Golfban és a Passatban adtak meg téves fogyasztási és szén-dioxid kibocsátási adatokat. Az Audik és a Skodák esetében csak a dízel modellek érintettek. A 430 ezer 2016-os modellévű eladott autóból 282 ezer Volkswagen márkájú, 83 ezer Skoda, 32 ezer Seat és 16 ezer Audi, de egyes Volkswagen haszonjárművek is érintettek.

Az ügy azért fontos, mert Nyugat-Európa legnagyobb autópiacain, így Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban is

a szén-dioxid kibocsátás alapján számolják ki az adót.

A Volkswagen már felvette a kapcsolatot az érintett országok adóhatóságaival annak érdekében, hogy a téves szén-dioxid kibocsátás miatt be nem fizetett adót ne az autók tulajdonosainak, hanem közvetlenül a Volkswagennek számlázzák majd ki. Elképzelhető, hogy az ügyfelek is kárpótlásban részesülnek majd, mivel az autóikat a nagyobb fogyasztás miatt drágább fenntartani, mint ahogy arra számítottak. A Volkswagen szerint a megadott és a valós fogyasztások között 10-15 százalék a különbség.