Valótlan fogyasztási adatokat adott meg a Volkswagen

-
(FILES) This picture taken on September 28, 2015 shows a model and logo of German car maker Volkswagen (VW) are seen at the entrance to a VW branch in Duesseldorf, western Germany. Michael Horn, president and chief executive of Volkswagen Group of America, apologized to Congress and said the company takes "full responsibility" for the emissions cheating scandal, according to testimony released on October 8, 2015. AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ.
Vágólapra másolva!
A dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat kiderítette, hogy egyes modelleknél a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást helytelenül állapították meg, az ügy több százezer autót érinthet. Ezek főleg Európában vannak, és benzines is van köztük.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen közleménye szerint a még zajló belső vizsgálatban áttekintik a dízelmotorokra vonatkozó összes folyamatot és eljárást. Az ellenőrzés közben feltűnt, hogy bizonyos típusok engedélyeztetése során helytelenül határozták meg a szén-dioxid-kibocsátást, és így a fogyasztást is, így a valóságosnál alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. A rendellenesség túlnyomórészt dízelmotorokat érint.

Forrás: AFP/Patrik Stollarz

A Volkswagen hangsúlyozta, hogy az autók biztonságát nem befolyásolja az ügy. A szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú "gazdasági kockázatot" jelenthet a cégnek, de a "kiterjedtségét" egyelőre nem lehet megbízhatóan felmérni. A társaság haladéktalanul kapcsolatba lép az illetékes engedélyeztető hatóságokkal.

Az ügyben érintett modellek: 1,4, 1,6 és kétliteres TDI motorral hajtott, 2012-ben vagy utána gyártott Audi A1 és A3, Volkswagen Polo, Golf, Passat, Skoda Octavia és Seat Ibiza típusok. Fontos újdonság, hogy

első esetben tártak fel visszásságokat egy benzinmotorral kapcsolatban:

kiderült, hogy az 1,4 literes, hengerlekapcsolással ellátott, 150 lóerős ACT benzinmotornál is rosszul adták meg a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.

A Volkswagen ezeknél az autóknál 10-15 százalékkal kisebb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást vallott be, mint ami a valós lett volna. Mivel a kocsik biztonságát ez a mérési hiba nem befolyásolja, nem fognak visszahívást elrendelni.

Az amerikai hatóságok szeptemberben derítettek fényt arra, hogy a Volkswagen 11 millió autót látott el olyan szoftverrel, amely érzékelte a mérés körülményeit, és így az autó a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálta, vagyis csalt a vizsgán. Novemberben az amerikai hatóság már azt is közölte, hogy a négyhengeres dízelmotorok mellett a hathengeresek is érintettek, de ezt a Volkswagen azonnal cáfolta.