Tető és szélvédő nélkül még ütősebb az új Mazda MX-5

mx-5
Vágólapra másolva!
A SEMA-ra készítette el a Mazda a Spyder és a Speedster koncepciókat, de sorozatgyártásról nincs szó.
Vágólapra másolva!

Két különleges kivitelt mutatott be a Mazda a kis roadster negyedik generációjából a Los Angelesben zajló SEMA tuning show-n.

Mazda MX-5 Spyder és Speedster Forrás: Mazda

A Spyderben a hagyományos vászontetőt egy elegáns bőrtetőre cserélték, amely fémkeret híján kifeszítve ad árnyékot az utasoknak.

Forrás: Mazda

Az utastérben is kézzel varrt, a tetőhöz passzoló bőrrel borított elemek dobják fel az összképet.

Forrás: Mazda

Kívül az ezüst fényezés és a barna tető kombinációja jól harmonizál, de említésre érdemesek a 17 colos, fényes fekete felnik és a karbonból készült légterelők és küszöbök is.

Mivel nincs szélvédője a Speedsternek, bukókeret védi az utasok fejét Forrás: Mazda

A Speedster jóval merészebb elképzelés, itt ugyanis nemhogy tető, de még szélvédő sincs, csupán egy apró betét védi valamennyire a benn ülőket a menetszéltől, és két bukókeret a borulástól. A látványos zöld fényezéssel ellátott autó 30 mm-rel lejjebb került közelebb a talajhoz az állítható futóműnek köszönhetően.

Érdemes az autózás után menni fodrászhoz, vagy bukósisakot venni Forrás: Mazda

Kicserélték az ajtókat, az újak szénszálból vannak, a gumik pedig egyedi formájú, 16 colos felniken feszülnek. Jócskán könnyebb is lett a Speedster, az alapmodell 1057 kilogrammjához képest ez csupán 973 kilót nyom a mérlegen, így a kétliteres motor biztosan jól viszi.