Jelenősen nőtt októberben a magyar újautó-piac

Suzuki Vitara
Vágólapra másolva!
33 százalékkal több autó fogyott, mint egy éve, a piacvezető márka a Volkswagen, a típus pedig a Suzuki Vitara volt. 
Vágólapra másolva!

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint az éves átlagot jóval meghaladó októberi növekedés a falugazda programban átadott 1800 személyautónak köszönhető. A 8201 darab személygépkocsi mellett 1585 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba, ami 12 százalékos növekedés történt.

Továbbra is jól fogy a Suzuki Vitara Fotó: Nógrádi Attila

Októberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Volkswagen volt, 1197 darabbal, a hazai piac 11,9 százalékát sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év tizedik hónapjának győztese szintén a Volkswagen 1050 darabbal és 12,8 százalékos piaci részesedéssel. A második a Suzuki (1033 db), a harmadik az Opel (1005 db), akit a Skoda (655 db) és a Ford (642 db) követ a toplistán.

Típusokra lebontva a legtöbb Suzuki Vitarából (722 db), Volkswagen Transporterből (472 db), Opel Vivaroból (393 db), Renault Traficból (373 db), Skoda Octaviából (333 db) és Ford Focusból (286db) kelt el októberben.

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén az október a Fiatnak kedvezett 159 db-os Ducato forgalombahelyezéssel, mögötte a Ford Transit Custom (129 db) és a Ford Ranger (106 db), majd negyedik helyen a Volkswagen Caddy 104 db-bal.

Októberben a céges eladások aránya az állami beszerzésnek köszönhetően tovább erősödött.

Az újautó forgalomba helyezések döntő többsége (82 százalék) céges vásárlás volt.

Az MGE az egész évre mintegy 75 ezer új autó forgalomba helyezésére számít, ami 15 százalékkal több a tavalyinál. Ugyanakkor az importált használt autók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, számuk pedig jóval magasabb a behozott újautókénál.

A motorkerékpárok piaca is bővül, az idén eddig 1883 új motort helyeztek forgalomba, ez 9,2 százalékos emelkedés a tavalyi adatokhoz képest. Hozzáteszik: a szegmensben létfontosságú lenne a robogóazonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében, valamint a 125 köbcentiméteres robogók "B" kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségének könnyebbé tétele.