Porschékat eszik reggelire az új Honda NSX

Honda NSX
2017 Acura NSX
Vágólapra másolva!
A japánok ügyesen feltüzelték a rajongókat és a potenciális vevőket az új NSX bevezetésével. Szép fokozatosan bontották ki az autó részleteit, és még a hivatalos bemutató után sem árulták el, mire lesz képes az utakon a legendás sportautó új generációja.
Vágólapra másolva!

Most véget vetettek a várakozásnak, és a Honda amerikai márkája, az Acura végre nyilvánosságra hozta az NSX eddig rejtett titkait. Az alapot egy 3,5 literes, duplaturbós V6 adja, ez kereken 500 lóerőt és 550 Nm-t tud leadni, ráadásul 7500-as fordulatig pörgethető.

Forrás: American Honda Motor Co., Inc./Acura

Ehhez kapcsolódik egy kiegészítő elektromos hajtás, így további 47 lóerőt és 135 Nm-t kapunk segítségül. Azonban ezzel még nincs vége, mivel az első kerekeknél is van egy-egy elektromotor, vagyik minden kerék részt vesz a hajtásban. A hibrid Honda rendszerteljesítménye 573 lóerő, és 644 Nm préseli az utasokat az ülésbe, ez erőátvitelről kilencfokozatú, duplakuplungos váltó gondoskodik.

Forrás: American Honda Motor Co., Inc./Acura

Az NSX nem viccel, a 0-100-as gyorsítást alig 3 másodperc alatt letudja (akárcsak a Ferrari 488 GTB), ilyen adattal pedig még a nemrég megújult Porsche 911 Carrerrákat is állva hagyja. A végsebesség már nem ilyen durva, de

307 km/h-val a német autópályán sem marad szégyenben.

Az elektromos hajtásokhoz szükséges akkumulátorok a V6-os középmotor és az ülések közé vannak beépítve. Sajnos az elődhöz képest az új NSX jócskán meghízott, 1725 kilós önsúlyával egy Audi R8 V10-hez képest is majdnem egy mázsa többletet cipel.

Forrás: American Honda Motor Co., Inc./Acura

Az értékesítés jövő tavasszal indul, viszont pontos árat még nem közölt hozzá a Honda. A becslések szerint 170 ezer dollártól (kb. 48 millió forint) indul az alapár, de ezt gyorsan feljebb lehet tornázni olyan kiegészítőkkel, mint a szénszálas tető és motorburkolat, hátsó spoiler, prémium hangrendszer vagy a navigáció.