Újra itt a Suzuki Ignis, de rá sem ismerünk

Suzuki Ignis Trail Concept
Vágólapra másolva!
Már a második olyan modelljét mutatja be a Suzuki, amelynél egy korábbi típus nevét használja fel. A Balenóhoz hasonlóan az új Ignis is más karakterű lesz, mint korábban megszoktuk, de az első benyomások alapján ez jól áll neki.
Vágólapra másolva!

Folytatódik a Suzuki palettájának megújítása, a gyártó már korábban kijelentette, hogy az elkövetkező időszakban hat új modellt fognak bemutatni. A sort az esztergomi, szép eladásokat produkáló Vitara nyitotta, majd nemrég érkezett meg a Baleno (ide kattintva olvashat róla bővebben).

A színválasztás konszolidáltabb lesz a szériaváltozatnál, de formavilág már nem sokat változik. Itt is megjelenik az érintőképernyő Forrás: Suzuki

Most itt a következő fázis, a Tokiói Autószalonon láthatjuk élőben az új Ignist, azon belül is a Trail Concept névre keresztelt változatot.

Ez a kisautó az IM-4 tanulmányon alapszik,

a szögletes, dobozszerű karosszérián nem sokat változtattak.

Sokat dob az összképen, hogy itt is sisakszerű az üvegek kivágása, fekete A-oszloppal Forrás: Suzuki

A Trail Concept kivitel színes külső betétekkel, csíkokkal és felnivel, valamint többszínű bőrborítású beltérrel hívja fel magára a figyelmet. Műszaki adatokat és egyéb részleteket nem közöltek, de a képek alapján kicsit a Fiat Pandára, kicsit egy összezsugorított SUV-ra emlékeztet az új Ignis.

Keskeny és alig 3,7 méter hosszú az Ignis, de a dobozforma tágas belsőt ígér Forrás: Suzuki

Korábban, IM-4 tanulmányként még összkerékhajtást kapott, de ha sorozatgyártásba is kerül ez a hajtáslánc, akkor is valószínűleg feláras lesz. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a Swift jól ismert 1,2-es szívómotorját építik be az Ignisekbe, de ne feledjük,

van már egyliteres Boosterjet turbómotorja is a gyárnak.

Szokatlan, de egyedi a hátfal. A C-oszlopon mintha cápakopoltyú lenne - régi stílusjegy ez a Suzukinál Forrás: Origo

Sajnos hátulnézeti képet nem közölt a gyár a szériaközeli Ignis Trailről, a fenti fotón egy korábbi tanulmányt, az IM-4-et láthatja.

Kíváncsian várjuk, megmarad-e a farnál a jópofa vonalvezetés,

ami a Suzuki régi modelljeit (Fronte, Crevo) idézi fel. Az viszont biztos, hogy az újdonságot a Balenóhoz hasonlóan az indiai gyárban készítik majd, és egy jó árral itthon is népszerű lehet. Egyelőre nincs hír arról, hogy a régi Ignishez hasonlóan Esztergomban is gyártanák majd.