Soha nem szólt még ilyen jól dízelmotor

BMW X5 M50d
Vágólapra másolva!
Az emissziós normák elsöpörték a nagy lökettérfogatú autókat, ma már alig árulnak hatnál több hengerrel rendelkező modelleket, így a gyártóknak mesterségesen kell izgalmas motorhangot előállítaniuk.
Vágólapra másolva!

Mivel azért még sok vásárló ragaszkodik a sportos, csak a sokhengeresekre jellemző motorhanghoz, ezért a BMW több típusába is beépítette az Active Sound Design-nak hívott technológiát. Ez digitálisan olyan motorhangot állít elő, ami megegyezik a régi sokhengeres motorok hangjával, és azt a fordulatszámmal szinkronban a hangszórókból az utastérbe sugározza.

Most a BMW-k tuningolására szakosodott Hamann látta meg a lehetőséget a technológiában, ezért készítettek egy olyan alkalmazást, amellyel a tulajdonos a saját kedve szerint állíthatja a hangszórókból jövő motorhangot.

Mivel a rendszer nem igényel komolyabb módosításokat, ezért akár menet közben is V8-as hangra lehet majd váltani a háromhengeres dízellel hajtott céges 1-es BMW-ben, ha a helyzet úgy kívánja. Hogy a járókelőket is megtévessze, a német tuningcég még külső hangszórókat is elhelyez a járműveken.

A BMW X5 M50d motorja Forrás: BMW

Nem kétséges, hogy sok 116d-tulajdonos kapcsolja majd be a funkciót, hogy feltűnjön a környéken. Viszont az applikáció egyelőre még csak a hathengeres, háromturbós, M50d motorú X5-ös és X6-os BMW-khez érhető el, de hamarosan kiterjesztik a támogatást a kisebb motorú BMW-kre is.