Robotkutyás fazonnal sokkol a SsangYong

Ssangyong XAV
Vágólapra másolva!
Ha autó lenne a Macskafogó végén megjelenő, macskákat átnevelő robotkutya, úgy nézne ki, mint a XAV-Adventure.
Vágólapra másolva!
Forrás: Ssangyong

Régi szokásához illően igencsak szokatlan külsejű tanulmánnyal rukkolt elő a koreai terepjáró-specialista a Frankfurti Autószalonon. A XAV-Adventure ízelítőt ad a márka következő kompakt szabadidő-autójából, valószínűleg Korando néven kerül majd piacra pár éven belül.

Forrás: Ssangyong

Megjelenése a legelső, kereklámpás Korandót idézi: a szögletes a sziluett, a fényszórók közel ülnek egymáshoz, az első lökhárító kissé bumfordi hatást kelt, minden üveg sík, és az is szokatlan, hogy az első kerékjáratok műanyag szélesítései a lökhárítóba futva érnek véget. A kompakt méretű szabadidő-autó 4,19 méteres hosszúságával a Tivoli nagytestvére lehet majd, ha gyártani kezdik.

Forrás: Ssangyong

Érdekes módon rögtön két példányban állították ki a kocsit Frankfurtban, az egyiket 1,6-os benzines, a másikat 1,6-os dízelmotorral. Ami közös a kettőben, az a hibrid hajtás: az első kerekeket a belső égésű motor, a hátsókat egy-egy 41 lóerős villanymotor hajtja, így egyszerűen valósították meg az összkerékhajtást. Elöl, a váltó házában is van egy 14 lóerős villanymotor, amely generátorként is működik.

Forrás: Ssangyong

Azonban nem a forma és hajtáslánc az új SsangYong különlegessége, hanem az adaptív futómű is, amelynek ötletét a Mercedes S-osztálytól nyúlták le. A 3S-CUBE nevű rendszer kamerákkal és más szenzorokkal figyeli az autó előtti utat, és folyamatosan a burkolat minőségéhez állítja be a légrugós futómű keménységét és magasságát.