Nagyot kaszálhat a Toyota a hibrid RAV4-gyel

Toyota RAV4 hibrid
Vágólapra másolva!
A legnagyobb japán autógyártó továbbra is élen jár a hibridhajtás témakörében. Eddig az öko SUV-kategóriát Európában csak a drága Lexus képviselte, most megérkezett a benzines-elektromos RAV4, légyegében konkurencia nélkül, ráadásul egy teljesen új koncepcióval is jelentkeztek.
Vágólapra másolva!

A Toyota sem felejtett el felkészülni újdonságokkal a Frankfurti Autószalonra. Komoly hibrid kínálatot mutattak be, melynek része a már debütált, eléggé szokatlan formájú új Prius, de a most futó RAV4-ből is készítettek ilyet, valamint felbukkant a C-HR tanulmány is. A RAV4 Európában az első hibridhajtású modell lesz a C-szegmensben.

Forrás: Toyota

Az új hajtáslánc nagyobb teljesítményt és hatótávot tesz lehetővé, mint a márka többi európai hibridjében megszoktunk.

Központi eleme a 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor,

melyhez a 204 cellából álló nikkel-metál hibrid akkumulátor által táplált elektromotor kapcsolódik. Utóbbiból a négykerékhajtású változatoknál hátulra is beszerelnek egyet, így megspórolhatják az ehhez szükséges extra hajtáslánc elemeket és azok súlyát.

Forrás: Toyota

Ahogy már a Priusban megszokhattuk, a benzines és elektromos erőforrások önállóan és közösen is tudnak működni, attól függően, hogy épp milyen teljesítményre van szükség és milyen az akkumulátorok töltöttsége. A rendszer összesen 194 lóerőt képes leadni, a 100-ra gyorsulás 8,7 másodpercig tart, míg az átlagos fogyasztás 4,9 liter. A hibrid változattal egyidőben a többi benzines RAV4 motorja már Euro 6-os minősítést kap.

Komoly riválist kaphat a Nissan Juke

Forrás: Toyota


Más utakon jár a C-HR tanulmány, amely egyébként nemsokára szériaközelivé érik, a gyártásba kerülő végleges változatot a 2016-os Genfi Autószalonon mutatják majd be. Ez a koncepciót inkább a Juke ellenfélnek szánják, a kupészerű forma, a hátrafele szinte a tetőig felfutó övvonal kissé hasonlít is a Nissan nagysikerű autójához.

Toyota C-HR hibrid Forrás: Toyota

Érdekesség a három utastéri ajtó, mivel hátra csak a jobboldalról lehet beszállni, de

a végleges változat már négyajtós lesz,

és valószínűleg tisztességes méretű hátsó oldalablak is lesz rajta. A C-HR is a Toyota új, globális platformjára épül, a hibrid rendszer itt egy dízelmotorral van párosítva. A tanulmányon feltűnően nagy, 21 colos felnik később szerényebbek lesznek, és a belső teret teljesen titkolják a gyáriak.