Vágólapra másolva!
A ma már kevéssé ismert Borgward egy luxus SUV-t mutat be Frankfurtban, amelyet a kínai tulajdonos pénzéből Németországban fejlesztettek ki.
Vágólapra másolva!

Jellegzetes hűtőmaszkja miatt könnyen össze lehet majd téveszteni a Buick modelljeivel a feltámasztott Borgward márka első modelljét, a BX7 szabadidő-autót, amelyet a kínai tulajdonos, a Foton teherautó- és terepjáró-gyártó segítségével fejlesztettek ki. A nagy hűtőmaszk formája a Borgward rombusz alakú emblémájára utal, egyébként szinte bármilyen márka terméke lehetne a nem túl karakteres formájú BX7.A 4,7 méter hosszú, hétüléses SUV mozgatásáról egy 224 lóerős kétliteres turbómotor gondoskodik, amelyhez hétfokozatú duplakuplungos automata váltót társítanak.

Forrás: Borgward

Az automatikus, többtárcsás tengelykapcsolóval működő összkerékhajtást a jó nevű BorgWarner beszállító fejlesztette ki az autó számára. A jövő heti Frankfurti Autószalonon már a konnektoros hibrid változatát is bemutatják a BX7-nek, amelyben a kétliteres motor az első, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, tehát ebből hiányzik majd a kardántengely. Ennek a verziónak már 401 lóerő lesz a kombinált teljesítménye, és tisztán elektromos üzemmódban 55 kilométert tud majd megtenni.

Forrás: Borgward

Nem maradtak ki a Borgwardból a ma már elvárt, modern vezetéstámogató rendszerek: felárért ütközésre figyelmeztető rendszer, vészfékezésre képes, gyalogosfelismerős fékasszisztens, távolságtartó tempomat és körkörös kamerarendszer is rendelhető lesz hozzá. A fedélzeti menürendszer egy 12,3 colos képernyőn fut, a mobil internetet belső wifi hotspot biztosítja.

Forrás: Borgward

2016-ban csak Kínában és a fejlődő országokban dobják majd piacra az autót, és a tapasztalatokat felhasználva egy évvel később, 2017-ben érkezik majd meg Európába a Borgward új modellje. Akkor már dízelmotor is választható lesz hozzá, a kezdő ár állítólag 26 ezer euró, vagyis 8,2 millió forint lesz. Az 1929-től 1963-ig működő, brémai központú autógyártóról és a mostani feltámasztás hátteréről írt korábbi cikkünk itt olvasható.