Mindkét szakaszon teljes pályaszerkezet cserét végeztek, így biztosítva a jobb teherbírást és a hosszú távú állagmegőrzést. A szélesítés mellett külön szintű csomópontokat, turbókörforgalmakat, új gyalogos és kerékpáros aluljárókat, a Szuha-patak felett új hidakat, vadátjárót létesítettek. Felújították a párhuzamos utakat, az érintett útkereszteződéseket átépítették javítva a biztonságos közlekedés feltételeit, csökkentve a balesetek számát.
„Magyarország egyik leghátrányosabb helyzetű térségében készült el a beruházás, ezért fontos, hogy gyorsabban elérhetővé váltak a Hatvan környéki üzemek, és a fejlesztéssel multinacionális cégek is nagyobb eséllyel telepednek ide. A kormány célul tűzte ki, hogy minden megyei jogú város kétszer két sávos úttal kapcsolódjon az ország közlekedési vérkeringésébe” - mondta Szabó Zsolt, a hatvani térség országgyűlési képviselője, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.
A 21-es főút négysávosítási programja 1999-ig nyúlik vissza, az első szakasz építése 2001-ben kezdődött. Azóta 27 kilométeren készült el a négysávosítás Salgótarján és Hatvan között, és még 26 kilométer hiányzik. Az útszakaszon jelenleg megengedett, 90 km/órás sebesség emelésének lehetőségét az országos közútkezelő kezdeményezésére jelenleg vizsgálják a szakemberek. Még a jelenlegi sebességhatárral is 15 perccel rövidült a menetidő Salgótarján és az M3-as autópálya között.