Egy hétvégére feltámad a Merkúr-korszak

Vágólapra másolva!
Lada-tesztvezetéssel, könyvbemutatóval és sok-sok, zömében volt szocialista autóval nyitja meg kapuit a hétvégén a Retropartyzánok kiállítás. Belépőjegy idén sem lesz, a márkaklubok lelkesedése hajtja a rendezvényt. 
Vágólapra másolva!
Tűzoltó Zuk és rabszállító Nysa adta meg tavaly a hatósági idillt Forrás: Origo

Évről évre amint kisüt a nap, és a sót lemossa az eső útjainkról, kinyílnak a garázsajtók, felébrednek téli álmukból veteránok. Egyik vénautós rendezvény éri a másikat, ez egyik összejövetelt épp a nemrég bemutatott Retro Design Center melletti parkolóban tartották április 11-én. Ugyanekkor volt az Oldtimerek Hétvégéje is, hagyományosan ez a rendezvény nyitja a kiállítások szezonját, de nem mindenki engedheti meg magának a 3000 forintos belépőt, főleg akkor, ha családdal látogatna ki.

Az autóklubos Lada 2104 mellett egy tefus Warburg kombi látszik a háttérben Forrás: Origo

Jó hír, hogy nem mindenütt kell fizetni az időutazásért. A Retropartyzánok kiállításra bárki ingyen bemehet, és garantáltan úgy fogja érezni magát, mintha egy Merkúr-telepen járna. De hogyan lehetséges az, hogy nem kell fizetni? Nos, a 60-as, 70-es, 80-as évek Daciáit, Trabantjait és Ladáit márkaklubok szervezésében hozzák el a lelkes tulajdonosok, a 3000 négyzetméteres kiállítócsarnokot pedig a főszervező Veterán Zsiguli Egyesület intézi minden évben, az In-Management Group támogatásaként. Fizetni egyedül a parkolásért kell 500 forintot, de azt is csak akkor, ha nem hobbi-, hanem napi használatú autóval érkezik a látogató.

Idén is megtelik a csarnok az Orion parkban Forrás: Origo

Ladát is lehet tesztelni

Idén a kiállítás kiemelt sztárjai a keleti blokk versenyautói és -motorjai lesznek, és itt tartják a Stasys Brundza életéről szóló magyar nyelvű könyv bemutatóját is. A „vilniusi varázsló” volt a Lada VFTS-ek atyja, ezek minden kanyarban keresztben csúszó versenyautók generációk kedvencei voltak a ralipályákon. A Retropartyzánok másik betétprogramjaként még Ladát is lehet vezetni (persze egy hagyományos, utcai kivitelt), és a főszervező klub bemutatja az egyik legrégebbi, 1970-es, részben még kézi összeszereléssel készült Zsiguliját is, amit nemrég kapott ajándékba Németországból.

Tavaly igazi szenzáció volt a malévos festésű Ikarus 250 Forrás: Origo

A tavalyi rendezvényen mind a csarnokban, mind pedig a szabadtéri parkolóban hihetetlen felhozatal volt Riga mopedtől egészen az Ikarus buszig, a szocialista típusok mellett a korszakban Magyarországon előforduló nyugati modellek is felsorakoznak. Erre a linkre kattintva megnézheti tavalyi videós beszámolónkat. Idén is a csepeli Orion Park lesz a helyszín (Plútó utca 14.), aki pedig autó helyett inkább tömegközlekedve jutna ki, válassza a 35-ös vagy a 36-os buszt. Pénteken 15-től 20 óráig, szombaton 9-től 20 óráig, vasárnap pedig 9-től 16 óráig lesz nyitva a kiállítás.

Ez a nyújtott Polski Fiat 125p kabrió egykor II. János Pál pápát is szállította Forrás: Kismartoni András