Rosszul lett a BMW-vezér a sajtótájékoztatón

BMW esés
BMW CEO Harald Krueger falls to the ground during a press conference at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, Germany, 15 September 2015. Around 1,000 exhibitors will present their latest products at the world's leading motor show, which will run from 17 to 27 September 2015. Photo: ULI DECK/dpa
Vágólapra másolva!
Megszakították a BMW sajtótájékoztatóját a Frankfurti Autószalonon, mert a cég vezetője rosszul lett, és elesett a színpadon. Ettől függetlenül a müncheni márka újdonságait leleplezték. 
Vágólapra másolva!

Sajtótájékoztató közben megszédült a lejtős emelvényen a BMW igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger. Egy-két lépést tett hátra, és úgy tűnt, visszanyeri az egyensúlyát, de aztán a padlóra esett, és több másodpercig feküdt. Végül magától fel tudott állni, de az odaérkező biztonsági szolgálat emberei támogatták le a standról.

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Uli Deck

Salgó Andrástól, a BMW Magyarország kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, hogy Harald Krügert elvitték kivizsgálásra, és már jobban van. Rögtön félbeszakították a rendezvényt, ami

Krüger úr első szereplése lett volna nemzetközi autószalonon a BMW elnökeként.

Egy német szóvivő azt nyilatkozta az Auto Bildnek, hogy a stressz mellett keringési zavarok okozták a rosszullétet, a cégvezető ráadásul nemrég tért vissza egy külföldi útról, és fáradt volt. Azonnal lemondták az összes tervezett programját, és hazaszállították.

A vállalatot 2015. május 13. óta vezeti, Norbert Reithofertől vette át a feladatkört. A 49 éves, mérnök végzettségű Krüger 1992 óta tagja a BMW Groupnak, irányította korábban a Mini és a Rolls-Royce márkákat, valamint a motorkerékpár divíziót.

Forrás: BMW

A rosszulléttől függetlenül meg lehet nézni a márka újdonságait, az új 7-es sorozatot, az X1-et, két hibrid modellt (a 2-es és a 3-as sorozatból), valamint az M6 Competiton Editiont. Kedden biztosan nem tartanak másik sajtótájékoztatót az elmaradt helyett, a szerdai pótlás kérdéses.

A BMW frankfurti újdonságai:

Az új 7-es BMW karosszériájához szénszálat is felhasználtak, amivel 130 kilót faragtak le a tömegéből. Fontos újdonsága a zászlóshajónak a megújult iDrive-rendszer, amely érintőképernyős, és a levegőben végzett kézmozdulatokat is érzékeli.

Az új 7-es kamerákkal figyeli a maga előtt lévő utat,

és folyamatosan ahhoz állítja a légrugós futómű magasságát és keménységét.

Akár 600 méterre is elvilágít az új lézerfényszóró, a parkolás távirányítással, kívülről is végrehajtható, négykerék-kormányzás már a 4x4-es verziókhoz is elérhető. A 265 lóerős 730d belépőmodellért 26,64, a csúcsot jelentő, 450 lóerős 750Li xDrive-ért 35,7 millió forintot kérnek.

Az új BMW X1 alapváltozata már elöl hajt Forrás: BMW

Jóval többet látunk majd az utakon a márka legkisebb szabadidő-autójának, az X1-esnek a vadonatúj második generációjából. Az a legfontosabb különbség a régi és az új között, hogy az utóbbi már a Minivel és a 2-es Active Tourerrel közös fronthajtású platformjára épült, és a motorválaszték is azokból származik.

Már nem hosszában, hanem keresztben építik be a motorokat,

ami sokkal jobb helykihasználást tett lehetővé. A csomagtartó 505 literes, ami 85 literes pluszt jelent az elődhöz képest. Extraként már head-up kijelző, LED-es fényszóró, araszolásra is képes adaptív tempomat, automatikus vészfék, és gyalogosérzékelés is rendelhető, az értékesítés ősszel kezdődik.

BMW 330e hibrid és 220xe hibrid Forrás: BMW

A frissített 3-as sorozat új típusa BMW 330e hibrid, amelynek összkerékhajtású plug-in hibrid hajtáslánca 252 lóerős, és a még a dízeleknél is takarékosabb. A szintén új 225xe Active Tourerben a BMW mérnökei először kapcsolták össze az előre keresztben beépített, háromhengeres, turbós benzinmotort az elektromos hajtással.

Amíg az 1,5 literes benzines az első kerekeket, addig a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja,

hibrid összkerékhajtást hozva létre. A rendszer összteljesítménye 224 lóerő, kombinált üzemanyag-fogyasztása 2,1 liter a tisztán elektromos üzemben megtett kilométereket is beleszámítva.