Baden-Württemberg tartomány kezdeményezte a kísérletet, 2016 májusában kiteszik a 120-as táblákat az A96-os autópálya Wangen és Aitrach, illetve az A81-es Hegau és Bad Dürrheim közti szakaszán. Ez a helyi autógyártóknak (Mercedes, Porsche) is érzékeny veszteség lesz, mert sokszor a 81-esen tesztelték új modelljeik viselkedését nagy sebességnél.
Mára az alapvetően tempólimit nélküli német sztrádák nagy részén állandó vagy forgalomfüggő sebességkorlátozást vezettek be, de csakis akkor, ha azt forgalmi vagy más okok indokolják. A kísérletben direkt teljesen átlagos referenciaszakaszokat választották, ezeken négy éven át vizsgálják, mennyivel csökken a balesetek száma, a környezet zajterhelése és a károsanyag-kibocsátás.
A Focus című újságban megszólaló szakértők szerint ez már egyértelmű szándék arra, hogy az eredmények függvényében a teljes sztrádahálózaton bevezessék a sebességkorlátozást. A legális, akár tartósan 200 km/h feletti száguldás lehetőségével Németország autópályái egyedülállóak a világon, igaz, jóformán azzal is, hogy a teljes hálózat személyautókkal ingyen használható. Egyelőre.