Ki nem találná, honnan kapott ellenfelet az Audi A8

Genesis G90
Vágólapra másolva!
Új versenyző lép be a legnagyobb luxusautók piacára, mégpedig a Távol-Keletről. A Hyundai nemrég alapított prémiummárkája, a Genesis hivatalosan is bemutatta első modelljét, a G90-est. Az új óriás alternatívát szeretne nyújtani a német luxusautóknak.
Vágólapra másolva!

Egyelőre csak online debütált a Genesis G90, amelyet Koreában EQ900 néven árulnak majd. A Hyundai által alapított luxusmárka több típust is tervez bemutatni a következő években, most elsőként a csúcsmodellel lépnek be a piacra. Ezzel az autóval egyben nyugdíjazzák a korábbi Equus-t is, az még Hyundai márkanévvel futott.

Forrás: Genesis

A G90-es méretei alapján is az Audi A8, a 7-es BMW és az S-osztály ellenfele lesz. 5,2 méteres hossza és

3,16 méteres tengelytávja igen tágas utasteret sejtet,

ugyanakkor kissé csalódás a 484 literes csomagtér. A 18 vagy 19 colos könnyűfém felniken gördülő autónál a súlycsökkentés sem nagyon volt prioritásban, az önsúly kiviteltől függően minimum 2420 kilogramm.

Forrás: Genesis

Háromféle motorból választhat a vevő, ezek mindegyike közvetlen befecskendezéses benzines (GDI). Az alapmotor a 3,8 literes V6-os szívó, ez 228 lóerőt és 397 Nm-t teljesít és már ezzel is csupán 6,9 másodpercbe telik a 0-100-as gyorsítás.

A következő lépcső a szintén V6-os, de turbóval kiegészített 3,3 literes motor. A 268 lóerő nem tűnik sokkal többnek, ám

az 510 Nm-es nyomaték már látványos különbség.

Ezzel 6,2 másodpercre csökken a 100-ra gyorsulás ideje, viszont akinek ez sem elég, válassza a harmadik erőforrást.

Forrás: Genesis

Ez egy 5 literes szívó V8-as, amely a 308 lóerejével és 520 Nm-es nyomatékával 5,7 másodperc alatt letudja a sprintet. Mindegyik motorhoz nyolcfokozatú, duplakuplungos automataváltó jár, alapáron hátsókerék-hajtással, de opcióként összkerekes kivitelt is kérhetünk. A hátsó felfüggesztés többlengőkaros, felárért adaptív lengéscsillapítás is választható.

Forrás: Genesis

A Genesisnél nagyon büszkék az autó zajszintére, állításuk szerint osztályon felül az utastér csendessége. Belül a nagy téren kívül sokféle kényelmi és biztonsági extra kényezteti a sofőrt és az utasokat.

A vezetőülés 22 irányban elektromosan állítható,

valamint hűtés-fűtés és masszírozás is van benne.

Középen 12,3 colos színes érintőképernyőről vezérelhető a teljes fedélzeti multimédiás felület, a hangzásról a Lexicon térhatású rendszere gondoskodik. Ezen felül háromzónás intelligens automata légkondicionáló, vezeték nélküli mobiltöltő fiók, teljes bőrborítás és valódi fabetétek is gondoskodik a luxusról.

Forrás: Genesis

Aki sofőrős autónak vásárolja, hátulra kérhet két önálló ülést a normál pad helyett. Ezek 14 irányban állíthatók, fűthetők-hűthetők, valamint masszázsfunkciójuk is van. Bőséges a biztonsági felszerelések listája is, többek között automatikus távfény-asszisztens, távolságtartó, ráfutásvédő és magától fékező radaros tempomat, gyalogosfelismerő, holttér-figyelő is szerepel a G90 felszereltségi listáján.

Tolatáskor egy megapixeles kamera képét közvetíti a középső kijelzőre, de 360 fokos kitekintésre is van lehetőség. A Genesis G90 elsőként Dél-Koreában jelenik meg, még 2016 első félévében, majd a második félévben világszerte megvásárolható lesz. Egyelőre az amerikai, kínai, orosz és közel-keleti területeken lesz elérhető, európai forgalmazásról még nincs hír.