Leszerepelt a Lancia és a BMW a törésteszten

Lancia törésteszt
Vágólapra másolva!
Az Ypsilon kisautó csak két, a Z4 roadster pedig csak három csillagot kapott az Euro NCAP-től.
Vágólapra másolva!

Az autók biztonságát vizsgáló független európai szervezet, az Euro NCAP nem kevesebb, mint 15 új autó töréstesztjét közölte.

A BMW Z4-nek nem az utasvédelmével volt baj Forrás: Euro NCAP

Ötcsillagos minősítést ért el: BMW X1, Infiniti Q30, Jaguar XE, Jaguar XF, Kia Optima, Kia Sportage, Lexus RX, Mercedes GLC, Opel Astra, Renault Mégane, Renault Talisman.

Négycsillagos eredményt ért el: Nissan Navara, Mini Clubman.

A Nissan azért nem kapott öt csillagot, mert a teljes átfedéses frontális ütközésnél a vezető mellkasa csak közepes, a hátsó utasé pedig csak gyenge védelmet kapott. A Mini új kombija pedig azért nem kapott öt csillagot, mert a három éves gyereket mintázó dummy bábu fejét nem védte megfelelően a menetiránnyal szemben beszerelt gyerekülés oldalütközéskor.

Háromcsillagos eredményt ért el: BMW Z4

A BMW azért kapott csak három csillagot, mert nincsenek hozzá modern vezetéstámogató rendszerek, például sávtartó, holttérfigyelő, vagy vészfék-asszisztens.

Kétcsillagos eredményt ért el: Lancia Ypsilon

Lancia törésteszt Forrás: Euro NCAP

A már csak Olaszországban árusított Ypsilon azért kapott csak két csillagot, mert a teljes átfedéses frontális ütközéskor a vezető feje, valamint a hátsó utas feje és mellkasa csak nagyon gyenge védelmet kapott, ráadásul a félátfedéses ütközésnél is csak átlagos volt a vezető mellkasának a védelme. Mivel az Ypsilon régi modell, azon sem kell csodálkoznunk, hogy vezetéstámogató rendszereknek a BMW-hez hasonlóan híján van.

Az Euro NCAP kiemelte, hogy szinte az összes vizsgált autóhoz elérhető alapáron vagy felárért automatikus vészfék asszisztens, amely városi tempónál akkor is megállítja az autót, ha a vezető elfelejt fékezni egy akadály vagy gyalogos előtt.