Ezt is megértük, négyhengeres az új BMW 7-es

BMW 7-es széria
Vágólapra másolva!
A szigorodó környezetvédelmi előírások minden gyártót nehéz helyzetbe hoznak. Sorra tűnnek el a nagy lökettérfogatú szívómotorok, és egyre kisebb turbós egységek kerülnek a helyükre. Ez a jelenség már a luxuskategóriát is elérte, Kínában már kétliteres motort kap a BMW zászlóshajója.
Vágólapra másolva!

Az olyan tradicionális márkák, mint a BMW, sokáig igyekeztek ellenállni a kis köbcentis turbós erőforrások alkalmazásának, de már ők sem tudnak kibújni alóla. Az új 7-esből a 730Li nevű hosszított karosszériás alapkivitele lehet az első “áldozat”.

A típusjelzés elég megtévesztő, ugyanis a motortérben egy kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor dolgozik majd. A B48 kóddal jelölt egység 252 lóerőt és 350 Nm-t tud leadni, szemben a régi hathengeres F02 jelű erőforrással, ami 258 lóerőre és 310 Nm-re képes.

Forrás: BMW

Nem egészen ez lesz az első négyhengeres kivitel a 7-es történelmében, mivel a 740e plug-in hibrid változatban is egy kétliteres benzines dolgozik a 8 sebességes automataváltó és az xDrive összkerék-hajtás közreműködésével, de abban villanymotor is jócskán növeli a teljesítményt.

Akik már világvégét vizionálnak a négyhengeres 7-essel, azoknak jó hír, hogy ez a 730Li kivitel egyelőre kizárólag Kínában jelenik meg 2016 márciusától. Ennek oka bizonyára a kedvezőbb adózási sávba besorolás, hiszen arrafelé rendkívül kedveltek a minél nagyobb, hosszított tengelytávú autók, ezzel a megoldással pedig a BMW nagyobb sikerrel indulhat a vevők kegyeiért.

Szintén jó hír, hogy bizonyos források szerint a jövő évben új csúcsmodell érkezhet M760Li néven, amelyben egy óriási V12-es duruzsol majd. De valószínűleg Európában sincsenek messze az idők, amikor már nem hat henger jelenti a belépőt a bajor luxusautók világába.