2013. szeptemberében lépett életbe a fővárosban a taxik formai és árazási szabályozása, ami erősen átalakította a piacot. Az új rendszer és a közösségi fuvarszolgáltatásokkal (Uber, Wundercar stb.) folytatott verseny
megtizedelte a cégeket a piacon,
de a talpon maradt társaságok minden korábbinál eredményesebben működnek az Opten céginformációs szolgáltató elemzése szerint.
A taxis cégek összesített árbevétele több mint száz százalékkal nőtt 2012-ről 2014-re. Mivel nem tűnik reálisnak, hogy a kereslet növekedett ennyivel, továbbá
a piac közel 80 százaléka budapesti bevételekből adódik,
vélhetően a szigorodó jogszabályi környezet fehérítő hatása látszik erősen az országos adatokban.
A szegmens fehéredésére utal az is, hogy a javuló eredményeket a cégek számának drasztikus visszaesése mellett sikerült elkönyvelnie a szektornak. 2013-ban még közel ezer társaság működött az országban, ami 2015. szeptemberére 900 alá esett, miközben az összesített alkalmazotti létszám 1200-ról 2000-re emelkedett.
A konszolidációra és a kétes adófegyelmű kényszervállalkozások számának visszaesésére vall az is, hogy a taxiként működő egyéni vállalkozók száma ugyanebben az időszakban az Opten adatai szerint 6800-ról 6000-re csökkent.
Az autókra és az adminisztrációra vonatkozó szabályok szigorodása a jelek szerint túl nagy terhet rótt a társaságokra, a hatósági ellenőrzések sűrűsödése pedig sok volt a vállalkozók jelentős részének. A létszámadatokból jól látható, hogy
a vállalkozásként működő taxisok beálltak a tőkeerősebb cégekhez.
Mindez nem hagyta érintetlenül az adófegyelmet sem, ugyanakkor a legnagyobb árbevételű taxitársaságok árbevétele javulást mutat.