Veszélyesek a hétszemélyes kis egyterűek

ADAC Fiat 500L Living törésteszt
Vágólapra másolva!
Bizonyos esetekben igen jól jön, ha egy autóba nem csak öten férnek be, hanem van még két hely egy harmadik, hátsó üléssorban. A gond csak az, hogy a kis egyterűek nem védik eléggé ezeket a leghátsó utasokat egy ráfutásos ütközésnél.
Vágólapra másolva!

A német autóklub, az ADAC nemrégen elvégzett tesztje egy újfajta problémára világít rá. Kiderült, hogy a kisméretű hétszemélyes autóknál komoly veszélynek vannak kitéve azok, akik a harmadik sorban ülnek, ha hátulról fut beléjük egy másik jármű.

Forrás: ADAC

Mivel ezekben a típusokban a leghátsó üléssor szinte közvetlenül a csomagtérajtó mögött helyezkedik el, így egy ráfutásos balesetnél könnyen súlyos sérüléseket szenvedhetnek az itt utazók. A videón is látható töréstesztben a hátsó fejtámla kitörte a hátsó szélvédőt, ami súlyos sérülésekhez vezethet, ha egy magas építésű szabadidő-autó vagy egy haszonjármű ütközik hátulról az egyterűbe.

A tesztben egy Fiat 500L Living típust törtek össze, mivel ez a ma kapható egyik legkisebb hétszemélyes modell, de más gyártók is kínálnak ennyi ülőhellyel kompakt autókat. Természetetesen egy Audi Q7 vagy egy Volvo XC90 hétszemélyesként jóval nagyobb biztonságot kínál minden utasnak, de ezek a tesztelt Fiat árának többszörösébe kerülnek.

Forrás: ADAC

Az ADAC ezen kívül arra is felhívta a figyelmet, hogy a leghátsó ülések nem alkalmasak arra, hogy ott gyerekülést helyezzünk el. Sokan úgy gondolkodnak, hogy a gyerekeknek úgysem kell lábtér, így az amúgy legszűkösebb ülésekre ültetik be a babákat. A mostani teszt eredményein felül megjegyezték, hogy a gyerekülések többségét egyébként sem ezekre a pótülésekre tervezik, így mindenképp a középső vagy adott esetben az első ülést használjuk ilyen célra.