Máris orvosolnák a villany-BMW fő hibáját

bmw i3
Vágólapra másolva!
A bajorok röviddel a megjelenés után frissíthetik elektromos autójukat. Ennek egyszerű az oka: a Tesla és sok más modell jóval nagyobb hatótávolsággal bír, márpedig ez kulcsfontosságú a hétköznapokban.
Vágólapra másolva!

Alig egy évvel ezelőtt jelent meg a BMW i3, ám a bajorok állítólag már a modellfrissítésen dolgoznak. A 2016 végén, legkésőbb 2017 elején megjelenő új kiadás

legnagyobb ütőkártyája a nagyobb kapacitású akkumulátor lehet.

Az i3 jelenlegi verziója ugyanis elméletileg 200 kilométert működik teljesen elektromos üzemmódban, a gyakorlatban azonban inkább ennek a távnak a bő fele a reális. Márpedig ez kulcsfontosságú a céges- és bérautóként is előszeretettel használt villanyautónál.

Fotó: Gulyás Péter

A napi használhatóság továbbfejlesztésre szorul, állítólag ez áll a megszokottnál korábban történő modellfrissítés hátterében. A bajor gyártó átlagosan három-négy évente végez ráncfelvarrást a típusain, az i3-ból már két év után kijönnek az új kiadással. Valószínűleg elbúcsúzhatunk a Samsung-féle 12 cellás, 22 kWh-s akkumulátortól, a helyét egy nagyobb teljesítményű egység veheti át.

Fotó: Gulyás Péter

Hiába azonban a nagyobb teljesítmény, hazánkban egyelőre még nehezen használható a tisztán elektromos i3, alig három gyorstöltő áll rendelkezésre a fővárosban. Így itthon érdemes a 26 lóerős, kéthengeres robogómotorral is felszerelt kiadást rendelni.

A hátulra beépített range extender

az elektromotorokat táplálja, így legalább 300 kilométerre nő a hatótáv. Idén nálunk is megkezdték a villanyautó forgalmazását, 11,8 millió forintos alapáron, a hatótáv-növelős 13,4 millióba kerül.