Alig egy évvel ezelőtt jelent meg a BMW i3, ám a bajorok állítólag már a modellfrissítésen dolgoznak. A 2016 végén, legkésőbb 2017 elején megjelenő új kiadás
legnagyobb ütőkártyája a nagyobb kapacitású akkumulátor lehet.
Az i3 jelenlegi verziója ugyanis elméletileg 200 kilométert működik teljesen elektromos üzemmódban, a gyakorlatban azonban inkább ennek a távnak a bő fele a reális. Márpedig ez kulcsfontosságú a céges- és bérautóként is előszeretettel használt villanyautónál.
A napi használhatóság továbbfejlesztésre szorul, állítólag ez áll a megszokottnál korábban történő modellfrissítés hátterében. A bajor gyártó átlagosan három-négy évente végez ráncfelvarrást a típusain, az i3-ból már két év után kijönnek az új kiadással. Valószínűleg elbúcsúzhatunk a Samsung-féle 12 cellás, 22 kWh-s akkumulátortól, a helyét egy nagyobb teljesítményű egység veheti át.
Hiába azonban a nagyobb teljesítmény, hazánkban egyelőre még nehezen használható a tisztán elektromos i3, alig három gyorstöltő áll rendelkezésre a fővárosban. Így itthon érdemes a 26 lóerős, kéthengeres robogómotorral is felszerelt kiadást rendelni.
A hátulra beépített range extender
az elektromotorokat táplálja, így legalább 300 kilométerre nő a hatótáv. Idén nálunk is megkezdték a villanyautó forgalmazását, 11,8 millió forintos alapáron, a hatótáv-növelős 13,4 millióba kerül.