Dugókra számíthat három autópályán

A Liga Szakszervezetek forgalomlassító demonstrációja Tüntetés miatt gigadugó várható ma a fővárosban – itt lehet káosz
Így néz ki az M5-ös autópálya fővárosi bevezető szakasza
Vágólapra másolva!
Uniós támogatással erősebb acél szalagkorlátot és beton terelőfalakat építenek az M3, az M5 és az M7 egyes szakaszain, hogy kevesebb legyen a frontális baleset.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közút tájékoztatása szerint július végén megkezdték a forgalmas autópálya-szakaszokon a két forgalmi irány hatékonyabb fizikai elválasztását beton terelőfal, illetve korszerű acél szalagkorlát építésével és fényvédelmi korszerűsítéssel. Ezzel csökkenthető a pályaelhagyásos balesetek, így a frontális ütközések száma.

Forgalomlassító demonstráció nélkül is fennakadásokra számíthatunk az M3-bevezetőn Forrás: MTI/Illyés Tibor

A beruházás egyik fő eleme az M3-as autópálya fővárosi bevezetőjén tervezett beton terelőfal és a hozzá kapcsolódó fényvédelem, ami 25 kilométer hosszan épül meg az elválasztó sávban. Itt az agglomerációból érkezőknek is köszönhetően naponta 80 ezer jármű jár, ez az ország egyik legforgalmasabb autópálya-szakasza. Az M1-es és M7-es közös bevezetőjén korábban már készült hasonló korszerűsítés, és javultak a baleseti mutatók.

Betonelemek nélkül ez a kamion jó eséllyel a szembejövők sávjában landolt volna Forrás: MTI/Varga György

Az építkezések az M3-as autópálya 10-35 km, M5-ös autópálya 13-17,4 km és az M7-es autópálya 12-18 km szelvények közötti szakaszait érintik, és előreláthatóan 2015. november végéig tartanak, az érintett szakaszokon időszakos forgalomkorlátozásra lehet számítani. A fejlesztés európai uniós támogatással valósul meg, része a Közlekedés Operatív Programnak.