Hamis autóalkatrészeket zúztak össze úthengerrel

Budapest, 2015. június 25.
Hamisított diagnosztikai eszközöket, illegális járműipari szoftvereket és hamisított autóalkatrészeket semmisítenek meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesülete (JAF)
Budapest, 2015. június 25. Hamisított diagnosztikai eszközöket, illegális járműipari szoftvereket és hamisított autóalkatrészeket semmisítenek meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesülete (JAF) közös sajtótájékoztatóján a hamisítás elleni világnapon Budapesten 2015. június 25-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A bóvli alkatrészek mellett lefoglalt járműipari diagnosztikai eszközöket és szoftvereket is megsemmisített a NAV a hamisítás elleni világnapon.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Máthé Zoltán

„A hamisítás elérte az autóipart is, tavaly 16, az idén eddig 1 autódiagnosztikai eszközt foglalt le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal" - mondta Szabó Károly, a NAV vám- és pénzügyi szakfőigazgatója csütörtökön azon a budapesti rendezvényen, amelyen hamis autóalkatrészeket, szervizeszközöket és a hozzájuk tartozó hamis szoftvereket semmisítettek meg úthengerrel.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

„A hamisított áruk többsége továbbra is ruhanemű, de jelen vannak a gyógyszerek és az autóalkatrészek is ezen az illegális piacon. Tavaly az okozott kár 5 milliárd forint volt, a lefoglalt hamis áruk értéke pedig meghaladta a 700 millió forintot" - tette hozzá a szakfőigazgató. Szabó Károly állítása szerint Európában sem jobb a helyzet, mint Magyarországon, az autóalkatrész-gyártók évi 5-10 milliárd euróra becsülik a hamis alkatrészek forgalmát.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A NAV együttműködik a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdon-védelmi Szakmai Egyesületével (JAF) az autóipari hamisítások visszaszorításában. „A hamis diagnosztikai eszközök, programok, és az alkatrészek - amelyek a szűrőktől a kuplung- és féktárcsákon keresztül a fényszórókig terjednek - csökkentik a közlekedés biztonságát. A balesetnél pedig nem vizsgálják, hogy a kocsit hol javították és milyen alkatrészeket használtak hozzá" – nyilatkozta Marótiné Koczur Györgyi, a JAF elnöke.