Az üzemben zöld energia felhasználásával készítenek folyékony üzemanyagot, amelyhez csupán víz és szén-dioxid a szükséges alapanyag. A szén-dioxidot jelenleg egy biogáz üzem szolgáltatja, illetve egy részét a levegőből nyerik (direct air capturing).
Az e-diesel gyártása során a vizet felmelegítik, gőz halmazállapotúvá alakítják, majd hidrogénre és oxigénre bontják magas hőmérsékletű elektrolízissel. Két további lépés során a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal a szintézis reaktorokban, nyomás alatt és magas hőmérsékleten. A reakció végterméke, a hosszú szénláncú, folyékony szénhidrogén vegyület (blue crude).
A teljes folyamat hatékonysága - a megújuló energiaforrásoktól a folyékony szénhidrogénig - rendkívül magas, mintegy 70 százalék. Hasonlóan a fosszilis nyersolajhoz, a blue crude is finomítható, végterméke pedig az e-diesel. A szintetikus üzemanyag kén- és aromás-szénhidrogén-mentes, magas cetánszáma miatt könnyen gyullad. Az Audi laboratóriumi vizsgálatai alapján keverhető a fosszilis gázolajjal, de önmagában is felhasználható.
Az üzem több mint 3000 liter e-diesel üzemanyagot állít majd elő a következő hónapokban, egyelőre öt liter készült el.