Tömve lesznek csúcstechnikával az új M-es BMW-k

BMW X5 M és X6 M
Vágólapra másolva!
A BMW sportrészlege az összkerékhajtás, a hibrid rendszerek és az elektromos turbófeltöltők bevezetését fontolgatja.
Vágólapra másolva!
BMW X5 M és X6 M Forrás: BMW

Frank van Meel a Detroiti Autószalonon elárulta a brit sajtó képviselőinek, hogy milyen újdonságokra számíthatunk a BMW sportrészlegétől a közeljövőben. Még nem igazolhatta vissza hivatalosan az M2 érkezését, pedig a legkisebb M-modellről már számtalan kémfotó készült, így valószínűleg pár hónap múlva már megvásárolható lesz.

„Talán lenne üzletileg is fantázia az X3 és az X4 M-es változatában, mert a jelenlegi sikereinket tovább tudjuk növelni az X5 M-mel és az X6 M-mel” – nyilatkozta Van Meel, aki kitért arra is, hogy nem csak a szabadidő-autók kaphatnak a jövőben xDrive hajtást. Erre a legjobb esélye a következő generációs M5-ösnek és M6-osnek lesz.

„A filozófiánk marad a hátsókerék-meghajtás, még akkor is, ha az adott modell összkerékhajtású lesz.” Ezzel arra célzott, hogy az összkerekes modellekben mindig több nyomaték megy majd a hátsó tengelyre. „Nem szeretem azt a kifejeztést, hogy négykerékhajtás. Azonnal a nyugalom, a semlegesség és az alulkormányzottság jut róla eszembe” – mondta a Car magazinnak adott interjújában. Mindenesetre érdekes ezt a mondatot annak a szájából hallani, aki korábban az Audi sportrészlegét, a kizárólag összkerekes autókat készítő Quattro GmbH-t vezette.

Frank van Meel Forrás: BMW

Kifejtette, hogy az xDrive-val csak a hajtott kerekek tapadását szeretnék javítani, hogy a lóerők ne a gumik elfüstölésére menjenek el, de a kocsik alapvetően hátsókerekesként fognak viselkedni. „Ahogy nő a motorok teljesítménye és nyomatéka, természetesen az M5-nek és az M6-nek is több lesz az ereje, ezért vizsgáljuk az összkerékhajtás bevezetésének lehetőségét a jövőben.”

Van Meel kizárta, hogy az új 7-esből vagy az elektromos i modellekből M-változat készülne, mert a nagyon különböző kultúrák keveredésé nem szerencsés. Viszont azt lehetségesnek tartja, hogy a jövőben hibrid hajtást kapjon néhány M-es modell, ha a súly-teljesítmény arányt kedvező szinten tudják tartani. Elsősorban a turbómotorok gázreakcióján szeretnének javítani az elektromos hajtás bevezetésével, amihez akár elektromos turbófeltöltőt is használnának. Azt azonban leszögezte, hogy a hibridesítésnek mindig összhangban kell maradnia az alapvető M-értékekkel, a kis tömeggel és a sportos vezetési élménnyel.

Arra is célzott, hogy az új fronthajtású modellek (2-es Active Tourer, új X1, következő 1-es) nem kapnak M változatot, legfeljebb M Performance változatot, ami a polgári modellek és a valódi M-es között vannak félúton. Három- és négyhengeres M-es turbómotorok nem fognak készülni, mert túlságosan fel kellene húzni őket az elvárt teljesítményhez, és soha nem lenne a járásuk megfelelően kulturált. Végezetül arra is utalt Van Meel, hogy az M divízió is alaposan kiveszi majd a részét a BMW 2016-ban bekövetkező 100. születésnapjára szánt újdonságok bemutatásából.