Állítólag egy motoros okozta a váralagúti hármas karambolt

Budapest, 2014. november 13. Egy összetört BAC Mono típusú együléses sportautó a budai Váralagútban 2014. november 13-án, ahol három autó összeütközött. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
A balesetben összetört szupersportkocsit egy Magyarországon élő kanadai milliomos vezette, aki a Facebookon üzent a rajngóinak, hogy jól van. Az autója már kevésbé.
Vágólapra másolva!
Óriási dugót okozott csütörtök délután a váralagúti hármas karambol Forrás: MTI

Csütörtök délután három autó ütközött a Váralagútban, ami óriási torlódást okozott a környéken. Az eset azért kapott a szokásosnál is nagyobb figyelmet, mert az egyik autó egy BAC Mono volt, amelyből eddig mindössze néhány száz darabot gyártottak, anyagilag jól eleresztett autórajongók egyedi igényeinek megfelelően.

Rutinos sofőr vezette a sportkocsit

Az Alagútban összetört sportkocsit egy nálunk élő kanadai üzletember, Josh Cartu vezette, aki a - 612 ezres követővel büszkélkedhető - Facebook oldalán üzent, hogy senki nem sérült meg a balesetben. Cartu írt az eset körülményeiről is, állítása szerint egy szemből érkező motoros miatt történt a hármas karambol, őt próbálta meg kikerülni a saját sávjában, amikor elvesztette az uralmát az autója felett. A kanadai üzletember szerint a motoros sértetlenül száguldott el a helyszínről.

A baleset körülményeiről megkérdeztük a rendőrséget is, ám onnan eddig csak azt a választ kaptuk, hogy „eddig tisztázatlan körülmények között ütközött három személyautó az Alagút utcában, melynek következtében személyi sérülés nem történt”.

Nem lesz olcsó a szénszálas elemek javítása és pótlása Forrás: MTI/Mohai Balázs

Cartu közismert autórajongó, az Alagútban összetört BAC Mono csak egy a gyűjteményébe tartozó szupersport- és luxuskocsik közül, több Ferrarija és Lamborghinije is van még, amelyekkel gyakran keltett feltűnést: sokszor lehetett látni a szlovák rendszámú autóit egy fővárosi luxusszálloda előtt parkolni. Az 1979-ben született üzletember a Wikipedia szerint a Sandstorm Research nevű számítástechnikai cég igazgatója és rutinos pilótának számít, számos amatőr és félprofi versenysorozatban vett részt az elmúlt években.

Utcára szabadított versenyautó

Facebook-oldala szerint Cartu legújabb kedvence az Angliában gyártott BAC Mono volt, még tavaly télen vett részt egy tesztvezetésen, ahol annyira megtetszett neki az autó, hogy vett is egyet. A BAC Monoról azt kell tudni, hogy bár van rajta lámpa, visszapillantó és rendszám is, valójában egy együléses versenyautó, amely azért készült, hogy a lehető leggyorsabban körbe lehessen vele érni egy versenypályán. A Monót a Briggs Automotive Company nevű angol cég gyártja a vevők egyedi igényeinek megfelelően.

A Mono adók nélküli alapára mintegy 100 ezer font (38,5 millió forint), de ezt még könnyedén fel lehet tornázni jó pár tízezer fonttal, ha olyan finomságok is kellenek, mint szénszálas bukósisak, méretre készített sportülés és kormány, valamint számtalan ugyancsak szénszálból készített kiegészítő. Az autójáról készült fotók alapján Cartu nem spórolt az extrákkal. A Mono egy darab ülése mögé egy 2,3 literes sornégyes Cosworth által épített motort építettek hatfokozatú szekvenciális váltóval. Bár a 284 lóerős csúcsteljesítmény nem tűnhet soknak, az alacsony tömegnek (üresen mindössze 580 kilót nyom egy Mono) köszönhetően három másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra. Az autót a Top Gearben is bemutatták, itt lehet megnézni, hogy mit szólt hozzá Jeremy Clarkson, miután kipróbált egyet.

Bár van rendszáma, visszapillantója, és közúton is lehet vele közlekedni, a BAC Mono a versenypályákon van elemében. Az összes alkatrésze a versenysportból érkezett, beleértve a típushoz fejlesztett különleges gumikat is Forrás: Briggs Automotive Company