Raktárleltár - Conservatoire Citroën

citroen múzeum
Vágólapra másolva!
A legtöbb neves autógyárnak van múzeuma, általában hatalmas és pompás épületekben. Nem úgy a Citroënnél, ők egy bádogfalú, sötét hangárban rejtegetik (szorosan egymás mellé állítva) ereklyéiket. Ráadásul mindezt csak 2001 óta, előtte szerteszét volt a gyűjtemény (a nagyközönség elől teljesen elzártan) a cég különböző telephelyein.
Vágólapra másolva!

A Conservatoire Citroën nem klasszikus múzeum, a márka a nemrégiben bezárt, Aulnay-sous-Bois-ban lévő hatalmas gyártelep egyik csarnokát használja. Az utcáról nem lehet betérni, előzetes időpont-egyeztetés kell, hogy hét euró ellenében beengedjék az érdeklődőket, akik idegenvezetést is kérhetnek. Levéltár is található itt, az összes eddig gyártott modell adataival, dokumentációjával. Mi több mint két órát töltöttünk el az időrendben beállított szériaautók, prototípusok, sportgépek, teherautók és a hozzájuk kapcsolódó különféle eszközök, reklámok, tárgyak között, de ennek többszörösét sem éreztük volna soknak. Mindenkinek ajánljuk ezt a nem hétköznapi tárlatot.

André Citroën Lengyelországban vette meg a nyílfogazású fogaskerék szabadalmát, ennek mintázatából készítették el aztán a márka jellegzetes emblémáját. A kép bal szélén a márkaalapító szobra Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

1936-ban jött az ötlet, hogy kellene egy kényelmes, négyszemélyes, könnyű és olcsó kiskocsi. 1939-ben már az előszériás 2CV-ket tesztelték. A háborúban majdnem mindegyik elpusztult, összesen négy maradt meg: egyet újjáépítettek, ez a három pedig a kilencvenes évek közepén került elő, ebben az állapotban Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

A C60 prototípus 1960-ban készült, az Ami 6 és a DS közötti űrt akarták kitölteni vele. Kétféle négyhengeres, léghűtéses boxerrel és hidropneumatikus rugózással jött volna. Flaminio Bertoni tervezte Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

1981-ben kérte fel a Citroën a különféle tuning- és sportautó-építő cégeket egy-egy Visa alapú versenygép megtervezésére. Ez a „Visa Lotus” volt az egyik a pályaművek közül: Garrett turbós középmotorja a Lotus Espritből jött, a leírások szerint 210 LE-s Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

Az Eole az 1985-ös Genfi Autószalon standján bukkant fel először. Különlegessége, hogy teljes egészében számítógépes, 3D-s grafikai programmal készítette futurisztikus ruháját egy Mathews nevű formatervező. Három héttel az első vonalak megrajzolása után már kész is volt a működő modell, ami a CX alapjain áll Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

1971-ben készítette el a projekt L nevű tanulmányt Robert Opron, ez volt az utolsó munkája a Citroënnél. A DS utódjának szánták, az alapforma nagyon hasonlít a CX-ére Forrás: Karner Miklós - Retro Mobil

A cikk még nem ért véget, lapozzon a többi különleges Citroënért!