Kanyarban nem lehet megdönteni, mint a motorkerékpárt, viszont közel sem olyan stabil, mint egy autó, ráadásul három nyomon jár, úgyhogy reménytelen kikerülni vele a kátyúkat, kijárt földúton pedig az egyik kereke folyton középen, a gazban döcög. Használhatóság szempontjából csak addig álom a háromkerekű, amíg lábbal kell hajtani a homokozó körül, de mégis, van valami különleges benne, ami felnőtt fejjel, berregő motorral is érdekessé teszi. Netán az, hogy közel 130 évvel ezelőtt ilyen volt a világ első autója, a Karl Benz-féle, hintószerű Patentwagen is? Vagy a háromkerekűek többségének őszinte olcsósága szimpatikus?
Aligha. Inkább a furcsaságuk és kis számuk teszi misztikussá őket. Valaha a KRESZ-könyvből is be kellett magolni a motoros triciklire vonatkozó összes előírást anélkül, hogy élőben egyetlen darabot láttunk volna, de már csak azért is sokan kíváncsiak voltak rá. Még kihalni sem képes rendesen ez a műfaj, sőt, Angliában több klasszikust rehabilitáltak, míg a Piaggio új alapokra helyezte a robogózást az MP3-mal, a francia Lazaerth pedig kísérletképpen Ferrari-motoros, V12-es pályagépet is épített. Hiánypótlásként bemutatjuk a külföldi és magyar háromkerekű-történelem tíz mérföldkőnek számító típusát, illetve kategóriáját.