Találtak még 103 litert a Nissan Juke-ban

Nissan Juke
Vágólapra másolva!
Olyat tett a Nissan a Juke-kal, ami a modellfrissítéseknél egyáltalán nem általános: közel másfélszeresére növelte a csomagtartóját.
Vágólapra másolva!
Forrás: Geneva Motor Show

Genfben bemutatkozott a modellfrissítés utáni Nissan Juke, amely megjelenésében alig tér el az eredeti, 2010-ben bemutatott változattól. Lecserélték a lökhárítókat, hangsúlyosabb lett a Nissan logó és a krómozott V-jel az orron, a felső, bumeráng alakú fényszórók a 370Z-t idézik. A külső tükrökbe LED-es irányjelző csíkokat integráltak, illetve itt találhatók az opcionális parkolórendszer kamerái is. Az extralistát egy új, 18 colos könnyűfém felni készlet is bővíti, amely színes betétekkel díszíthető, így a tulajdonos még jobban testre szabhatja autóját. Ezentúl minden Juke alapfelszereltségként tartalmazza a LED-es nappali világítást, a váltásra figyelmeztető jelzést és a keréknyomás-ellenőrző rendszert.

Forrás: Geneva Motor Show

A középkonzol 5,8 colos érintőképernyőjén felárért már a Nissan 360 fokos parkolókamerájának „madártávlati” képe is megjeleníthető. Bevezetek több új a vezetéstámogató rendszert, így a sávelhagyás-jelzést, a holttér-figyelmeztetést és a mozgó tárgyak észlelését. A feláras, nyitható üvegtető 964 mm széles és 837 mm hosszú, és állítólag alig vesz el a fejtérből. Ami a legnagyobb meglepetés, hogy valahogy találtak még 103 litert a kocsi hátuljában, ennyivel lett ugyanis nagyobb a csomagtartó az elsőkerék-meghajtású változatokban, már 354 literes.

Nissan Juke Nismo RS Forrás: Nissan

A kis szabadidő-autó az új Qashqai-tól megkapta az 1,6-os szívómotort váltó 1,2-es, 115 lóerős benzines turbómotort, melynek átlagfogyasztása 5,5 liter. Jelentősen átdolgozták az 190 lóerős 1,6-os turbómotort is, nagyobb lett a nyomatéka alacsony fordulaton. Újdonság, hogy ez a motor már egyszerre párosítható összkerékhajtással és kézi váltóval is, ez eddig nagyon hiányzott.

Nissan Juke RS Forrás: Geneva Motor Show

Bemutatkozott az új csúcsváltozat, a Juke Nismo RS is, amely a normál Juke Nismónál 18 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb 1,6-os turbómotort, sportkipufogót, és – az elsőkerekes verzió esetében – önzáró differenciálművet is kapott. A karosszériát megerősítették, a futóművet áthangolták a Juke Nismóhoz képest, de a féktárcsák méretét is megnövelték, és hátulra belső szellőzésű tárcsákat építettek be. A 218 lóerős csúcsváltozat menetteljesítményeit még nem árulta el a Nissan.