A németek imádják szabadidőautósítani az egyszerű családi modelljeiket, a Volkswagen-csoport szinte összes márkájánál elsütötték már ezt a trükköt, a Skodától kezdve, a Seaton át egészen a VW emblémás autókig.
A Passat Alltrack után borítékolható volt, hogy a Golfból is érkezik egy kirándulós verzió, amit a jelenleg is zajló Párizsi Autószalonon mutattak be. Akárcsak a közeli rokona, a Skoda Octavia Scout, a Golf kombi is megkapta a VW-csoport ötödik generációs összkerékhajtásos rendszerét, amely egy Haldex-kuplung segítségével osztja el a motor erejét a kerekek között. A hasmagasságot két centivel emelték meg az alapverzióhoz képest, hogy ezzel is megkönnyítsék a telekjárók életét, de egy elázott földúton kívül komolyabb terepre ez a Golf kombi is alkalmatlan.
Ami a külsőt illeti, az Alltrack megkapta az összes ilyenkor kötelező stíluselemet, az autó alján végigfutó műanyag védőcsíktól kezdve a lökhárítók közepére szerelt ál-védőlemezekig. Az utastérben mindössze egy új kárpit jelzi, hogy itt bizony a szabadidő aktív eltöltése a cél.