Amikor egy doboz összejön egy kisautóval - Ford Transit Courier-menetpróba

ford transit courier
Vágólapra másolva!
Akkora, mint egy kisautó, mégis lazán el lehet férni benne. Hátul meg benyel több mint hatszáz kilót. Kipróbáltuk a legkisebb Ford-furgont.
Vágólapra másolva!

A Transit-féle tornasorban könnyű elkavarodni. A Ford egy ideje minden áruszállítóját Transitnak hívja, de a legnagyobbtól, az ős-Transittól eltekintve mindegyiknek van utóneve. A legkisebbtől növekvő sorrendben haladva a Courier, Connect és Custom nevek bukkannak fel az árlistán - hát, kell egy kis idő az eligazodáshoz. És akkor ott van még, hogy minden Transitnak van személyszállító párja is, csak éppen Tourneo néven. Nem egyszerű, nem egyszerű.

Egy kicsit úgy néz ki, mintha egy dinoszaurusz leharapta volna az elejét, hirtelen van vége. A képekre kattintva galéria nyílik! Forrás: Ford

A Ford ezúttal a legkisebb áruszállítót mutatta be a nemzetközi sajtónak. Jóféle keresztkérdés lehetne, hogy akkor melyik modellről is van szó, de az első bekezdésből könnyen kibontható, hogy a Transit Courier volt a főszereplő, amely a virágboltosok, pizzafutárok és zöldségesek tuti autója. A menetpróbán nagyon jól megfogalmazta a Courier lényegét az egyik kolléga: sokan használnak ennél sokkal nagyobb furgont, miközben igazából ennyi is pont elég lenne nekik. És tényleg.

A Courierben az a legjobb, hogy valójában egy kisautó, a Fiesta és a B-Max padlólemezére épül, mégis meglepően tágasnak érződik belül. Elöl és hátul egyaránt. Alaposan felextrázva szinte pont ugyanúgy néz ki a kabin, mint egy személyautóé, térdben nem szorít, nem kis felárért van benne navigáció és tolatókamera is, de ilyesmit a potenciális hazai közönség biztosan sose fog látni benne. És nincs is rájuk feltétlenül szükség.

Jó munkát végeztek a dizájnerek, nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában Forrás: Ford

Mert a lényeg az, hogy a Couriert akár 660 kilóval is meg lehet pakolni, ilyen adottságokkal pedig akár ikeás bérfuvarokat is bátran be lehet vele vállalni. Jó pénzért. Nincs az a komplett lapraszerelt konyha, amit a Courier ne tudna elnyelni, pláne, hogy a praktikus, lehajtható utasüléssel kombinált rácsos elválasztófal megrendelése esetén két és fél méter hosszú tárgyakat is benyel az autó. A raktér amúgy 1,6 méter hosszú.

A kerékdoboknál szükségszerűen beszűkül a raktér, de így is jól pakolható Forrás: Ford

A tesztautók mindegyikét dupla tolóajtóval szerelték fel, de az alapváltozatokon ilyen egyáltalán nincs, és egy felszereltségi szinttel feljebb is csak egyet adnak, a másikat nyolcvanezer forintért kell megvenni. Ha kell. Ami fix, a hátsó kétszárnyas ajtó, de igazából ez sem fix, mert 50 ezerért felfelé nyílóra cserélik. És ha már a testreszabásnál tartunk, ott van a Tourneo sorozat babérjaira törő ötszemélyes kiadás is, amelyet Transit Courier Kombi néven kell keresni. Hogy ilyen adottságokkal miért nem Tourneo? Mert nincs kárpitozva a raktér/csomagtartó, és a leghátsó üveg is hiányzik. Nálunk, mondjuk, nem szerepel az árlistán, de ültünk ilyenben is.

Ebben a változatban az anyósülés lehajtható, a rács a helyére billenthető. Így a hosszú tárgyak sem borulnak a sofőrre Forrás: Ford

Vezethetőségben kellemes meglepetést nyújt a Courier, de lehet, csak azért, mert a tesztautókba egészen biztosan patikamérlegen kiszámolt 150 kilónyi terhelést pakoltak. Rakomány nélkül esetleg túl pattogósnak éreztük volna a futóművet, nagyobb súllyal meg túl lomhának, de ezt már sosem tudjuk meg. Ahogy a fejtágítón is eldarálták, a Courier így tényleg személyautós élményt ad, pontosan és kiszámíthatóan viselkedik. Semmi extrát nem tud, egyszerűen csak megy, ahogy egy haszonjárműtől várjuk.

Személyautósak az ülések, a lábteret a középkonzol sem szűkíti be. Felárért van navigáció és tolatókamera is Forrás: Ford

A Ford nagyon tolja a háromhengeres, egyliteres Ecoboost motort, a 100 lóerős egység a Courierhez is elérhető, de nem illik igazán hozzá. Viszonylag csendes, de nem elég nyomatékos, ilyen autót dízellel kell venni. Régi ismerős az 1,6 literes, 95 lóerős egység, a szokás szerint kissé kerepelős TDCI eszményi választás, de aki spórolni akar, kérheti az új, az 1,6-osból "butított" 1,5-ös motort is 75 lóerővel.

Az árlista nettó 2,999 millió forinttól indul az egyliteres benzinessel, az 1,5-ös dízel felára 146 ezer forint. Az 1,6-os már csak a jobban felszerelt Trend kivitelhez rendelhető, az alapár ebben az esetben nettó 3,595 millió forint.