A Kia első elektromos szériaautója a Chicagói Autószalonon mutatkozott be, Európába év végén érkezik meg. A második generációs, már Cee’d technikára épülő Soul-ból készített villanyautó 27 kilowattórás lítium-ion polimer akkumulátorokat kapott, amelyek normál vezetési körülmények között a gyár szerint 130-160 kilométeres hatótávolságot biztosítanak.
A mozgási energia 12 százalékát árammá alakítva vissza lehet tölteni az akkumulátorokba fékezéskor és gázelvételkor. Kétféle visszatáplálás lehetséges, a Drive és a Brake üzemmód, utóbbiban gázelvételre jobban lassul a kocsi. Emellett létezik még egy általános Eco üzemmód is, amely a kocsi minden paraméterét úgy állítja be, hogy a lehető legkevesebb energiát fogyassza. Öt óra alatt lehet feltölteni az elektromos Soult 240 V-os hálózatból, gyorstöltővel pedig 33 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
A 109 lóerős, 285 Nm nyomatékú villanymotor az első kerekeket hajtja, a kocsi 12 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességét elektronika korlátozza 144 km/h-ra. A padló alatti akkumulátorok helyigénye miatt a hátsó lábtér közel 8 centiméterrel csökkent a normál Soulhoz képest, a kocsi tömege viszont 200 kilogrammal nőtt. Kívülről a módosított lámpákról és a zárt hűtőmaszkról lehet felismerni az elektromos változatot, a 16 colos kerekekre 10 százalékkal kisebb gördülési ellenállású gumikat tettek.
A gyalogosok védelme érdekében a kocsi 12 km/h alatti sebességnél figyelmeztető hangjelzést ad ki magából, és ugyanez a hang hallatszik tolatáskor is.
A Priushoz hasonlóan természetes eredetű, cukornádból és cellulózból készített anyagokat használtak a belső tér díszítéséhez, a leggyakrabban használt kapcsolókat és a középkonzolt pedig antibakteriális anyaggal vonták be.