Ereszd el a hajam autó a Citroëntől

Vágólapra másolva!
A DS3 Racing Cabrio teteje ugyanúgy a szardíniásdoboz-elv szerint nyílik, mint a Kacsáé, de az utasterében lágy szellő helyett hurrikán tombol. Ez azzal függ össze, hogy az öreg kultautóhoz képest a tízszeresére, 202 lóerőre nőtt a teljesítmény.
Vágólapra másolva!
Aki a név alapján az övvonalig vetkőztethető kabrióra számít, kissé csalódni fog Forrás: Citroen

A Goodwoodi Sebességfesztivál alapvetően veterán versenyautós rendezvénynek indult, mára azonban felfedezték a gyártók a benne rejlő marketinglehetőségeket, és afféle angol autószalonként egyre több (elsősorban sportos) modell premierjét a hegyi felfutóra időzítik. Így van ezzel a Citroën is, amely a DS3 Cabrio Racing premierjével készült, méghozzá szériaérett tanulmányautóként.

A zárt változatokat ismerve sokkal precízebb kormány és a váltó, mint a C3-ban Forrás: Citroen

Hagyományos értelemben vett sorozatgyártásról persze túlzás lenne beszélni, hiszen a zárt Racing is 2500 darabos limitált szériában készült, és aligha lesz több a kabrióból. Ez a változat a Fiat 500-ashoz hasonlóan valójában csak félig nyitott, hiszen a tetőtartó oszlopok és az ajtókeretek fixek, a vászontető csak közöttük siklik hátra egészen a csomagtartó ajtajáig - ilyenkor a hátsó szélvédő is lebillen.

Tanulmányautó-geg a gyerekülés, a Racinget nem az ovi-otthon utakra tervezték Forrás: Citroen

Ám attól még, hogy nem teljesen topless, igencsak huzatos lesz a legdrágábbik DS3. Zárt változata mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig eléri a 235 km/h-t, és a mindössze 25 kilós plusztömeg ismeretében nincs okunk feltételezni, hogy a kabrió sokkal rosszabbul muzsikálna. Apropó, zene: lenyitott tetőnél még intenzívebben hallatszik majd az utastérben a sportkipufogó, a kis felületen kivágott karosszéria miatt pedig a karosszéria merevsége sem csökken jelentősen.

Harmonikaszerűen összecsukódik a tető, csak így nehéz meglátni az üldözőket Forrás: Citroen

Ahogy a DS-család többi tagjánál, úgy ennél is különös figyelmet fordítanak a franciák a részletekre. Kívül texturált matt szürke fényezés, 19 colos alufelni és néhány sötétített króm díszítés vonzza a tekintetet, az utastérbe pedig háromféle bőrből készül kárpitozás került óraszíj-mintás domborításokkal, paradox módon még a gyerekülésen is. A sok sötét színű elemmel harsány kontrasztban állnak a piros varrások és dekorbetétek, de a lényeg a kocsi orrában dühöngő 1,6-os turbómotor lesz, amelynek 202 lóerős teljesítményéhez természetesen a futóművet és a fékeket és hozzáigazítják.