Vágólapra másolva!
Két versenyhétvége között nem egészen úgy néz ki Michelisz Norbert Hondája, ahogyan általában látjuk. A Zengő Motorsport műhelyében, félig összeszerelve lestük meg a Civicet, még a kormány trükkjeiről is ki lettünk okosítva.
Vágólapra másolva!

Emelőn a Honda Civic, a narancssárga kasztnira éppen a szponzorok matricái kerülnek rá. "Egy rossz mozdulat, és sokmilliós a kár!" - viccelődik valaki, mire gondosan hátrébb lép mindenki az autótól. Attól a géptől, amellyel Michelisz Norbert szépen gyűjtögeti a dobogós helyezéseket a túraautó-világbajnokság idei szezonjában, és amely éppen félkész állapotban várja, hogy összerakják a következő versenyre.

A Zengő Motorsport nem is annyira eldugott műhelyében járunk, ahol Norbi személyesen kalauzol minket körbe, és mutat meg mindent. Még azt is, hogy mi mindent tud a Civic spéci kormánya. Helyből nincs sok, de éppen elég, az autó pedig valóban darabokban pihen két versenyhétvége között. A hátsó futómű már nagyjából kész, az elsővel még van munka, de az igazi profik néhány óra alatt elvégzik az utolsó simításokat.

Sokan néztek amúgy furcsán, amikor a Honda hirtelen beszállt a WTCC-be, ráadásul egy olyan 1,6-os turbómotorral, amely egyetlen utcai autójához sem elérhető. Most, hogy kiderült, a japánok újra összeállnak a McLarennel és 2015-ben visszatérnek a Forma-1-be (ahol éppen a következő szezonban debütálnak az új 1,6-os, V6-os turbómotorok), minden sokkal érthetőbb, Michelisz autójában amúgy 320-330 lóerőt tud a blokk.


Az utcai Civichez csak kívülről hasonlító, egyébként minden porcikájában egyedi versenyautót a JAS Motorsport készíti fel Micheliszéknek. Minden alkatrész készen, bedobozolva jön az olaszoktól, ha nagyon leegyszerűsítjük a dolgot, csak össze kell legózni az egészet. A Zengő Motorsport technikailag ugyanazokat a feltételeket kapja, mint a két gyári pilóta, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, de nekik azért nagyobb a mozgásterük, még egy kis tesztelést is be tudtak vállalni. Erre Micheliszéknek nem sok esélyük van az idén.

Norbi ettől függetlenül nagyon szereti az autót, mert gyorsabb, mint a BMW. És különben is, egy versenyző minden olyan autóért odavan, amelyik gyors - teszi hozzá nevetve Michelisz. Szerencsére kezd összeállni a dolog, a hungaroringi versenyhétvégétől kezdve a finomhangolással is tudott foglalkozni a csapat, kis túlzással már csak az egyenesekben kell felgyorsítani a Civicet.