Rá sem ismerni az új Peugeot 308-ra

Kicsit olyan, mint a 208-as, elődjére viszont egyáltalán nem emlékeztet az új Peugeot 308-as. Ősszel kezdődik az értékesítés.

Az új Peugeot 308-as olyan, mint az egy számmal kisebb 208-as. Legalábbis majdnem. Főleg hátulról erős a hasonlóság a két autó között, de az új modell elejére sem kell sokszor ránézni, hogy beugorjon róla a 208-as. Elődjére egyáltalán nem emlékeztet az új 308-as, amely az új márkaarculati elemek alkalmazása mellett annak is köszönhető, hogy 4,25 méteres hosszával és 1,46 méteres magasságával valamivel rövidebb és alacsonyabb a kifutó modellnél.

Forrás: Peugeot

Az újdonság alatt már a vadonatúj EMP2 platform található, amely a jövőben számos alsó-közép, illetve középkategóriás autó alá kerül a PSA-családon belül. Az új padlólemeznek hála jelentősen csökkent a 308-as tömege, átlagosan 140 kiló a mínusz, amit tényleg nem illik egy kézlegyintéssel elintézni.

Forrás: Peugeot

Az új alapok tágasabb belső tér kialakítását is lehetővé tették, a csomagtartófedél alatt 470 literes rekesz rejtőzik. A kis kormánykerékkel és a fölé helyezett műszerekkel a 308-as követi a 208-asban elindult dizájnfilozófiát, a középkonzol azonban jóval futurisztikusabb és modernebb kialakítású, központi szerep jut egy 9,7 colos érintőképernyőnek. Az új 308-asból csak ötajtós és kombi készül, utóbbiból pedig kizárólag ötszemélyes verzió lesz kapható.

Forrás: Peugeot

Alapmotor egy 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeres lesz, majd az 1,6-os turbó 120 és 156 lóerős változata következik. A 120 lóerős motort hamar leváltják majd az 1,2 literes motor turbós változatai, 100 és 120 lóerős verzió is készül belőlük 2014-től. Az 1,6 literes dízel 95 és 112, a kétliteres 163 lóerővel lesz kapható. A nagyközönségnek ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a 308-as, az értékesítés is ekkor indul.