A Ford volt a legnépszerűbb márka, de Octaviából adták el legtöbbet

autópiac
Vágólapra másolva!
Áprilisban 6652 darab új személygépkocsit adtak el Magyarországon, ami 8 százalékkal több, mint a tavaly. Az év első négy hónapját nézve viszont még mindig 6 százalékos a visszaesés. Szakértők nem várnak fellendülést az év hátralévő részében sem.
Vágólapra másolva!

A JATO Dynamics legfrissebb áprilisi új autó forgalomba-helyezési összesítése szerint áprilisban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 608 darabszámmal, de ha az idei évet nézzük - április hónappal bezárólag - akkor is a Ford áll az első helyen 2261 darabos forgalomba helyezéssel, ami 13 százalékos piaci részesedést jelent. Modell szinten a legtöbb Skoda Octavia-ból kelt el áprilisban (227 darab) és az éves ranglistát is az Octavia vezeti 896 darabos eladással.
Továbbra sem változott a céges vásárlások túlsúlya, a magánszemélyek mindössze a forgalom 27 százalékát tették ki áprilisban. Fiatokat és Fordokat szinte csak cégek (nevére) vettek, egyedül csak a Suzuki esetében fele-fele a céges és magánvásárlások aránya. Az áprilisi top tízbe egyébként két Suzuki is bekerült, második helyen a Swift áll (215 db) míg 105 darabos eladással az SX4 a hetedik helyre jutott.

A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén áprilisban:

Forrás: JATO Dynamics
Forrás: JATO Dynamics

Összehasonlítás végett a válság előtti 2008-es év áprilisi eredménye a 2013-as év azonos időszakának 302%-a volt, akkor összesen 16 725 db személyautó és haszongépjármű talált gazdára. A JATO Dynamics előrejelzése szerint az év hátralevő 8 hónapja nem kecsegtet nagy reményekkel, ugyanis a potenciális magánvásárlók azon része, akik a 2008-ig tartó hiteldömping során adósodtak el, még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, valamint a jelenleg is aránytalanul túlsúlyban lévő céges-, és flottavásárlások területén sem várható kiemelkedő növekedés.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete úgy kommentálta az április eladási adatokat, hogy "a havonkénti összehasonlításnak nincs túl sok értelme, mert ebből semmiféle reális következtetés vagy trend nem vonható le az alacsony eladási számok miatt". Az egyesület szerint a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább havi 7000 új személyautó forgalomba helyezése szükséges.