Alfa Romeóból lett az új Jeep Cherokee

Vágólapra másolva!
Egész biztosan megosztja majd az embereket az új generáció jellegzetes orr-része. A kompakt SUV az Alfa Romeo Giulietta technikájára épül.
Vágólapra másolva!

Forrás: Jeep

Az új Cherokee kapta meg elsőként a Jeepek közül az Alfa Romeo Giulietta padlólemezét, amely elöl-hátul független felfüggesztésekkel rendelkezik. Ebből már sejthető, hogy sokat javul majd a terepjáró viselkedése aszfaltozott úton az elődhöz képest.

Formaterve igencsak megosztóra sikerült, különösen a csíklámpákkal ellátott orr-rész verheti ki a biztosítékot a hagyományos Jeep formákhoz szokott vásárlók körében. A frontészt azért nem nélkülözi a Jeepek elmaradhatatlan, hét oszlopos hűtőmaszkját sem, de nagyjából csak ennyit őriztek meg a régi formanyelvből. Sokat javult a belső tér minősége, az első üléseket már fűtéssel és szellőztethetőséggel is meg lehet rendelni, sőt, a kormánykerék is lehet fűthető. Újdonság, hogy a mobiltelefonokat és egyéb eszközöket akár vezeték nélkül is lehet tölteni.

Forrás: Jeep

Amerikában kétféle benzinmotorral, egy 2,4-es, 186 lóerős négyhengeressel és egy 274 lóerős 3,2 literes V6-ossal lesz kapható az új Cherokee, előbbiben a Fiat által kifejlesztett elektrohidraulikus szelepvezérlés, a MultiAir is benne van. Az új, kilencfokozatú automataváltó Chrysler fejlesztés, állítólag gyorsan és finoman kapcsol, emellett csökkenti a fogyasztást is. Európában természetesen Fiat-dízelmotorok is megjelennek majd a kínálatban.

Az alapmodellben automatikusan működő, kikapcsolható összkerékhajtás kerül. Aki komolyabb terepre is menne, annak már érdemes megvennie az Active Drive II rendszert, amihez felező és központi, zárható differenciálmű is tartozik, és még a futóműve is meg van emelve. Profi terepjáró azonban csak az Active Drive Lock csomaggal lesz a Cherokee-ból, ekkor már a hátsó tengelyre is kerül egy zárható differenciálmű. A Selec-Terrain rendszer minden változatban szériafelszerelés, ez többféle üzemmódot kínál a különböző terepviszonyokra.

Forrás: Jeep

Első Jeepként a Cherokee kapja meg a Chrysler továbbfejlesztett, kamerát és radart használó távolságtartó tempomatját, amely bizonyos feltételek esetén akár meg is tudja állítani az autót, ha az előtte haladó jármű megáll.