Nem spórolt az 500-as biztonságán a Fiat, amit biztonságilag bele lehetett pakolni az autóba, az belekerült. Ennek köszönhető, hogy az Euro NCAP és az amerikai törésteszteket végző szervezet is a lehető legjobb minősítést adta neki, mégsem életbiztosítás benne utazni. Mert az 500-asnál jellemzően csak nagyobb autók közlekednek az utakon, ha ütközés történik, jó eséllyel nála nagyobb autóval találkozik a mini, a fizikát pedig nem lehet kicselezni.
Az Insure.com biztosítótársaság kárigények alapján készült összesítése szerint a Fiat 500-as óvja legkevésbé utasait a sérülésektől. Amikor az autó nála nagyobb járművel ütközik, a biztonsági cella jól működik ugyan, de az utasok az erőhatások miatt ide-oda csapódnak az utastérben, ami különböző sérüléseket okoz. A listát közlő autoblog.com nagyon találóan úgy fogalmazta ezt meg, hogy valami olyasmi történik a bent ülőkkel, mint tojásokkal egy megrázott kávéspohárban.
Utasait a hatalmas GMC Sierra 1500 óvja leginkább a sérülésektől, a második helyre a Porsche Cayenne került. A harmadik-ötödik helyen további GMC modellek osztoznak. Fontos kiemelni, hogy az adatok a nagyautómániás Amerikára érvényesek.