Szenvednek a kutyahideg télben az Opel-dízelek

Vágólapra másolva!
Az ADAC két autóval is megvizsgálta, hogy a téli dízel üzemanyagok valóban használhatók-e a gyártók által ígért értékekig.
Vágólapra másolva!

Egy kétliteres dízel Volkswagen Golffal, illetve egy ugyanilyen motorizáltságú Opel Insigniával vizsgálta a téli dízel üzemanyagok dermedéspontját az ADAC. A német autóklub a 2011-2012-es tél rossz tapasztalatai miatt végezte el a tesztet, akkor több ezer dízelautó robbant le a szibériai hideg miatt.

Tavaly az Opel Insigniával volt a legtöbb gond, miközben a hatos Golf szinte hibátlan volt. A teszt igazolta, hogy az Insignia kétliteres dízele nem bírja a megpróbáltatásokat: a Total téli dízelével, amellyel kapcsolatban mínusz 31 fokig zavartalan működést ígér a gyártó, már mínusz 19 fokban nem indult a motor. Az Agip esetében mínusz 29 helyett mínusz 22, az Aral használatával mínusz 26 helyett mínusz 19, míg a Shellnél mínusz 23 helyett mínusz 22 foknál makacsolta meg magát a motor. A Golf ezzel szemben az ígért mínusz 23 helyett még mínusz 29 fokban is indult a legutolsó gyártó dízelével.


A hosszabb oszlop azt mutatja, hogy a gyártó szerint meddig kellene hibátlan működést biztosítania a téli dízelnek, a rövidebbről az olvasható le, hogy az Insignia 2.0 CDTi valójában meddig bírta

Az ADAC szerint a különbség oka, hogy az Opelnél különösen rosszul megoldott a gázolajszűrő fűtése, ennek tökéletesítésével jobban birkózna meg a hideggel a kétliteres dízel. Az ADAC arra kéri az autógyártókat, hogy jobban figyeljenek a fontos alkatrész fűtésére, az üzemanyaggyártókat pedig arra szólította fel, hogy a való életben is reprodukálható, gyártótól független értékeket jelöljenek meg alsó használati határként. Az ADAC kéri továbbá, hogy legalább a törvényben rögzített mínusz húsz fokos határig minden autóban maradjanak használhatók a téli dízelek.