Vágólapra másolva!
A Saab tulajdonosa, a kínai-japán National Electric Vehicles Sweden vegyesvállalat újraindítja a 9-3-as gyártását Svédország helyett Kínában. Hagyományos és elektromos változat egyaránt szerepel a tervek között.
Vágólapra másolva!

Forrás: SaabsUnited
Forrás: SaabsUnited

A kínai National Modern Energy és a japán Sun Investment vegyesvállalata, a National Electric Vehicles Sweden az eredeti tervekkel - amelyek Trollhättenben hagyták volna a gyártást - ellentétben Kínát választotta a 9-3-as újraélesztéséhez. Qingdao a kínai gyártás helyszíne, amelynek városvezetése 22 százalékos részesedést vásárolt a Saabot tulajdonló cégben. A hagyományos motorral szerelt 9-3-asok a tervek szerint még ebben az évben legördülnek a futószalagról, míg az elektromos változatra 2014-ig várni kell. Nem pusztán az olcsóbb munkaerő miatt vesztette el a gyártási lehetőséget a trollhättani gyár. Kína kormánya két éven belül félmillió elektromos autót szeretne az ország útjain látni, így az országban magas kereslet lehet a Saab elektromos autóira is.

Hagyományos és elektromos autók egyaránt készülnek majd a tervek szerint, ugyanis a National Electric Vehicles Sweden a 9-3-as eddig nem gyártott, ePower nevű, elektromos verziójának gyártási jogával és a márkanév használati jogával is rendelkezik. Azonban az öreg 9-3-as önmagában nem biztos, hogy elegendő a Saab márka fennmaradásához, ráadásul a kínai kormány hosszadalmas engedélyezési procedúrája már önmagában kérdésessé teszi a gyártás megkezdését 2013 folyamán.