Az új Mini már kicsit sem mini

mini
Vágólapra másolva!
Bemutatták az új Mini harmadik generációját, amely alig változott elődjéhez képest. Hossza tíz centivel nyúlt, új háromhengeres motorokkal is kapható lesz.
Vágólapra másolva!

Nehéz helyzetben van a BMW-hez tartozó Mini. Egyfelől egy kedvelt, retrós formát kell életben tartania, ugyanakkor igazodnia kell az autóipari trendekhez is, amelyek azt diktálják, hogy egyre nagyobbak legyenek az autók. Az újkori Mini harmadik generációjával többé-kevésbé sikerült feloldani az ellentmondást, a hátsó lámpák miatt azonban valószínűleg sokan felszisszennek majd.

Elöl nem sokat változott az autó, átrajzolták ugyan (még a fényszórók is újak), de az összhatás alig módosult. Az új modell talán valamivel lágyabb, mint a második generációs, de tipikusan olyan jellegű változásról van szó, amelyhez egy-két hét alatt hozzá lehet szokni. Utána fel sem tűnik, hogy ez az új. A hátsó részt a kissé nagyra méretezett lámpaburák uralják, ezek a krómkeretes lámpatestek kissé talán tolakodóak.

Visszafogottabb az új Mini. A képekre kattintva galéria nyílik! Forrás: Mini

Van öt új szín, a tetőt felár nélkül fújják a karosszériával kontrasztos színűre. Az igazán komoly változás, hogy az autó hossza 98 (3821 mm - Cooper S 3850 mm), szélessége 44 milliméterrel nőtt (1727 mm), sőt a nagyobb fejtér miatt még a magasságát is megtoldották 7 milliméterrel (1414 mm). A tengelytáv 28 milliméterrel nyúlt (2495 mm), ezt szélesebb terpesszel próbálták korrigálni a mérnökök: az első nyomtáv 42, a hátsó 34 milliméterrel lett szélesebb.

Teljesen áttervezték az üléseket, az elsők a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók. Jó hír, hogy hátul ezentúl kényelmesebb lesz ülni, a hátsó ülőlap hossza 23 milliméterrel nőtt. Nagyot nőtt a csomagtartó, de az 51 literes plusszal is csak 211 literes. Új a műszerfal és a középkonzol, ezt a vásárlók visszajelzései alapján tervezték át. Középre akár 8,8 colos, színes képernyő is rendelhető.

Forrás: Mini

Megérkeztek a BMW új fejlesztésű turbómotorjai, kezdetben három változat lesz kapható. A Mini Cooperbe 136 lóerős, 1,5 literes háromhengeres blokk kerül 136 lóerővel (220 Nm), nulláról százra 7,9 másodperc alatt gyorsítja az autót. A Mini Cooper S 192 lóerős (280 Nm), kétliteres négyhengeres turbót kap, százra 6,8 másodperc alatt gyorsul ez a modell. A Mini Cooper D-be szintén háromhengeres, 1,5 literes dízel kerül 116 lóerős (270 Nm) teljesítménnyel. Ezzel csak 9,2 másodperces a százas sprint, cserébe az átlagfogyasztás akár 3,5 liter is lehet a gyári adatok szerint. Alapáron hatfokozatú kézi váltó jár, a hatfokozatú automata opciós.

A mérnökök próbáltak ragaszkodni a gokartos vezetési élményhez, a méretnövekedést teljesen áttervezett futóművel, kisebb tömeggel és nagyobb karosszéria-merevséggel próbálták kompenzálni. Mostantól vezetési módok közül is lehet választani, az alap Mid mellett Sport és takarékos Green választható.

Forrás: Mini

Az opciós listán van már head-up display és adaptív tempomat is, ahogy már ütközésre és veszélyesen kószáló gyalogosra is figyelmeztet a Mini.