Az olajcsere után ezúttal a gömbfejek vannak főszerepben, nem véletlenül, ugyanis a gyatra minőségű hazai úthálózat miatt meglehetősen gyakran kell az autók futóművének bizonyos elemeit javítani, állítani vagy cserélni. Az egyik ilyen „fáradékony” elem a gömbfej, ami nem egy konkrét alkatrészt jelent, hanem egy gyűjtőnév, olyan mint például a szárnyas anyacsavar, így ebből már sejthető, hogy több is van belőle egy korszerű autóban. Gömbfejeket használnak például a kormányösszekötőkön, a futómű trapézkarjain és a stabilizátorokon is. Működése nagyjából olyan, mint a könyökízület, a baj akkor van vele, ha megsérül vagy egyszerűen elkopik.
A futóműben található gömbfejek általában kopogással és egyéb gyanús hangokkal, bizonytalan egyenesfutással, legrosszabb esetben kiszakadó kerékkel jelzik, hogy gond van, így ha felmerül bennünk a gyanú, célszerű mielőbb felkeresni egy szervizt. Szerencsére – az esetek többségében – könnyen, gyorsan és nem túl drágán javítható a gond, a költségek ugyanakkor arányosan nőnek az adott márka és típus presztízsével, hiszen a prémium márkák igényes, többlengőkaros futóműmegoldásaiban, csak úgy hemzsegnek a gömbfejek. Aki kíváncsi, hogy a gyakorlatban hogyan orvosolható egy megfáradt gömbfej, ne hagyja ki az alábbi videót.