Michelisz-dobogó és tömegbaleset a Hungaroringen

Vágólapra másolva!
Az WTCC magyar futamain egy második és egy nyolcadik helyet szerzett Michelisz Norbert. A hondás magyar első futama még simán zajlott, a másodikon azonban belekeveredett egy látványos tömegbalesetbe, de aztán sérült autóval is előrébb tudott jönni a mezőnyben.
Vágólapra másolva!
Az első futamon a narancs Honda volt a leggyorsabb, de meg kellett elégedni a második hellyel. További képekért kattintson!
Forrás: MTI/Földi Imre



38 ezer szurkoló döntött úgy, hogy a Túraautó-világbajnokság harmadik magyarországi fellépését a helyszínen tekinti meg, közülük rengetegen öltöztek narancs-feketébe, Michelisz Norbert csapatának, a Zengő Motorsportnak a színösszeállításába. A célegyenes melletti tribün zsúfolásig megtelt a lelkesen szurkoló, magyar zászlókat lengető nézőkkel, kiaggatott transzparensekből sem volt hiány. Mióta 2011-ben idejött a WTCC sorozat, nincs még egy olyan állomása a világbajnokságnak, ahol ennyi néző látogatna ki a helyszínre, nem véletlen, hogy a pilóták is szeretnek évről évre Mogyoródra jönni.

Az első futamon a második helyről indult Michelisz megtartotta pozícióját a repülőrajt után is, de előzésre nem volt esélye, mivel az élről indult Yvan Muller remekül védte a belső ívet. Mindössze egy apróbb hibát a háromszoros világbajnok, de ez nem volt elég ahhoz, hogy a hondás magyar megpróbálkozhasson az előzéssel. Michelisz végig nyomás alatt tartotta a piros-fehér Chevrolet-vel versenyző rutinos franciát, a 12 kör alatt egyszer sem nőtt a hátránya 1,5 másodpercnél nagyobbra, sőt, a futam második felében - amikor már nem vigyázott annyira a gumikra - már csak 5-6 tizedes lemaradással követte. Végül ebben a sorrendben futottak be a célba, azonban érdemes megjegyezni, hogy a harmadik helyen végző, gyári Hondával versenyző Gabriele Tarquini már közel egy célegyenesnyi hátrányt szedett össze a befutóig az élen haladó kettőstől.

Michelisz hihetetlen népszerűségre tett szert, mindenki rá volt kíváncsi. További képekért kattintson!
Forrás: MTI/Földi Imre



A legizgalmasabb csata a negyedik helyért folyt, a tavalyi világbajnok Robert Huff sikeresen tartotta maga mögött a Hungaroringen meglepően jó tempót mutató BMW-ket. A futam során a második kanyarban volt egy kisebb ütközéssorozat, amelybe a másik gyári Hondát hajtó Tiago Monteiro is belekeveredett. Az ex-Forma-1-es portugál versenye azonban nem akkor, hanem a második kör első kanyarjában pecsételődött meg, amikor fékhiba miatt képtelen volt bekanyarodni, és belefúródott a gumifalba.

"Végig a határon vezettem, kamikaze akcióra lett volna szükség ahhoz, hogy előzni tudjak, annak pedig sírás lett volna a vége" - nyilatkozta Michelisz a futam után. Aztán udvariasan hozzátette "egy háromszoros világbajnokot sehogy sem könnyű hibázásra kényszeríteni." Jellemző a hímesházai versenyző alázatosságára, hogy elnézést kért a szurkolóktól, amiért nem tudott győzni hazai pályán. Fölösleges volt, mert a sokkal nagyobb költségvetéssel dolgozó gyári Honda csapat mindkét autóját, valamint a mezőny többi tagját is simán elverte, egyedül az utóbbi évek legjobb autójával versenyző, rutinos Mullerrel nem bírt. Michelisz élete egyik legtaktikusabb, legjobban felépített futamának tartja a mait. Véleménye szerint ez a második hely legalább annyit ér, mint a tavalyi második futamon elért győzelme. Ezt azzal indokolta, hogy az első futamoknak nagyobb a sportértéke amiatt, mert ezeken az időmérős helyezések alapján alakul ki a rajtsorrend (a másodikon az időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben indul).

Legalább olyan büszke erre a második helyezésre, mint a tavalyi győzelmére. További képekért kattintson!
Forrás: MTI/Földi Imre


A futam utáni sajtótájékoztatón Yvan Muller elmondta, hogy érezte a lelátók felől érkező nyomást, tudta, hogy minden néző arra várt, mikor hibázik. Kapott egy zavarba ejtő kérdést is, azt akarták megtudni tőle, hogy a második futamon Tarquini vagy Michelisz előtt szeretne-e inkább végezni. Kisebb nevetgélés után - mivel az olasz a balján, a magyar a jobbján ült épp ekkor - azt válaszolta, hogy Magyarországon inkább az jelent nagyobb dicsőséget, ha Michelisz előtt végezhet, de a bajnokság szempontjából jelenleg fontosabb, hogy az olasznál szerezzen több pontot.

A második, állórajtos futamon Michelisz a 9. helyről indulva tartotta a pozícióját az elindulás után, de nagyon sűrű volt a mezőny. A második kanyar után a hatalmas lökdösődés egy, a WTCC-ben ritkán látható, súlyos balesethez vezetett. Gabriele Tarquini a Yvan Mullerrel és Alex MacDowell-lel csatázott az ideális ívért. Összeértek az autók, az olasz Hondája kipördült, és a hatalmas tempóval a pálya széli korlátnak ütközött, ahonnan visszacsapódott a pályára, pont Michelisz Norbert Hondájának jobb hátuljába. Beküldték a biztonsági autót, amely két körön keresztül vezette fel a mezőnyt. Tarquinit a Honvéd Kórházba szállították megfigyelésre, elképzelhető, hogy ki kell majd hagynia a következő futamot.

Tarquini hatalmas balesete 0:38-nál látható. Michelisz szerint versenybaleset volt, nem lehet eldönteni, ki hibázott

Michelisz utólag elmondta, az újraindulást követően úgy érezte, nem tökéletes az autója, mivel a gyors kanyarokban sokkal idegesebben viselkedett, mint korábban, ráadásul a korábbi üzemanyag-probléma - benzin folyt be az utastérbe - is újra előjött. Ennek ellenére nem adta fel, és még egy előzésre is futotta az erejéből, Stefano D'Aste BMW-je mellett a sikán előtti egyenesben ment el. A nyolcadik helyet végül a célig megőrizte, a futamot a tavalyi világbajnok Robert Huff nyerte új autójával, a Seat Leonnal. Rajta kívül a pole pozícióból rajtoló Mehdi bennani és Alex MacDowell állhatott még fel a dobogóra. Huff rendkívül boldogan nyilatkozott első idei győzelme után. "Tudtam, hogy nem az enyém a leggyorsabb autó, ezért könyörtelenül ki kellet használnom azt az egyetlen lehetőséget, amikor el tudtam menni a célegyenesben a BMW mellett" - mondta.

A világbajnokság negyedik állomása után összetettben Muller vezet 160 pontjával, mögötte Tarquini a második 114-gyel, majd Huff következik 68-cal, Michelisz 48 ponttal a tizedik.

Az 1. futam végeredménye:
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) 23:17.125 perc (12 kör)
2. MICHELISZ NORBERT (Honda Civic) 0.617 másodperc hátrány
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic) 12.670 mp h.

A 2. futam végeredménye:
1. Robert Huff (brit, Seat Leon) 29:35.871 perc (14 kör)
2. Mehdi Bennani (marokkói, BMW E90 320 TC) 0.426 másodperc hátrány
3. Alex Macdowall (brit, Chevrolet Cruze) 4.043 mp h.
...8. MICHELISZ NORBERT (Honda Civic) 7.232 mp h.

Kiss Pál Tamás remek debütálása az AutoGP-ben

Forrás: P1race

Kiss Pál Tamás rendkívül versenyképes teljesítményt nyújtott pályafutása első AutoGP futamain a Hungaroringen. Az ismeretlen autóval is két ötödik helyet szerző miskolci versenyző a mezőny egyik leggyorsabbja volt, a dobogós helyezéstől az első futamon egy rossz kerékcsere, a másodikon egy rossz rajt fosztotta meg. Jellemző a teljesítményére, hogy a csapata eddig nélküle 4 pontot szerzett két versenyhétvégén, most viszont ő szerzett nekik további 18-at.

"Az első futamon egy helyet buktam a rajtnál, a harmadik helyen fordultam el az első kanyarban. Úgy érzem, még így is meglehetett volna akár a futamgyőzelem is a tempóm alapján. A verseny felénél megérkeztem Sato nyakára, ezért a csapattal úgy döntöttünk, kiállok a bokszba, hogy ne tartson fel. Sajnos a csapat hibázott a bokszban, egyik kereket sem sikerült időben felrakniuk, így nagyon súlyos másodperceket veszítettünk. Kiss Pál ezzel a hetedik helyre csúszott így vissza, de a leintésig még kettőt tudott előzni.

Így a negyedik helyről kezdhette meg a fordított rajtrácsos második futamot. A rajtnál azonban kipörögtek a nem kellően felmelegített hátsó gumijai, így az első kanyarban már csak hetedikként fordult el. Innentől kezdve eseménydús versenyt produkált. Előbb feljött a hatodik helyre, majd a kör végén máris letudta kötelező kerékcseréjét. Miután az utolsó versenyző is túl volt kerékcseréjén, a magyar pilóta a hatodik helyen találta magát, majd néhány körrel a leintés előtt a bajnokság éllovasát is megelőzte egy szép manőverrel, így feljött az ötödikre. Kis híján a tavaly még a Forma-1-ben versenyző Karthikeyant is megfogta.

"Mindenki láthatta, hogy a tempóm megvan, a csapattal és az autóval való összeszokáshoz egyszerűen időre van szükség. Csalódott vagyok, hogy nem nyertünk, de bízom benne, hogy meg tudtam mutatni a bennem rejlő lehetőségeket. Láthatták, hogy nem félek előzni és odatenni az autót, amikor kell. Úgy érzem, a maximumot hoztam ki az autóból, versenytempóban mindenképp, a bokszkiállás és a rajt, ahol még lehetne javulni. Örülök, hogy egy F1-es pilótával is összemérhettem az erőmet, azt hiszem, nyugodtan lehetek rá büszke, hogy egész hétvégén gyorsabb tudtam lenni nála. Remélem, a közeljövőben több Auto GP-futamon is rajthoz tudok még állni. Emellett a World Series by Renault 3,5 hungaroringi futamán is szeretnék majd elindulni" - tette hozzá Kiss Pál Tamás.