Az elektronika kormányoz az új Infiniti Q50-ben

infiniti q50
Vágólapra másolva!
A Detroiti Autószalon mutatják be az Infiniti kisebb modelljét, a Q50-est. Ebben a kocsiban jelenik meg a világon először az elektromos, by wire rendszerű kormányzás, a hangolásban Vettel és Buemi is segédkezett.
Vágólapra másolva!

Forrás: Infiniti

A 3-as BMW ellenfelének szánt, 4,78 méter hosszú Q50-es a márka új arculatát kapta, amely leginkább a Lexusokat idéző új hűtőrácsot (ahol a lámpák látszatra összenyomják az emblémával ellátott hűtőrácsot) jelenti. Megjelenése valamivel konzervatívabb, mint az nagyobb M-nek, különösen a profilnézeten dolgoztak sokat a formatervezők.

Forrás: Infiniti

A G-sorozat utódjának számító, nyártól kapható szedán az ismert 3,7 literes V6-os benzinessel és az M35h-ból ismert benzines hibrid hajtással egyaránt megvásárolható lesz, az európai modellekbe pedig a Mercedes kisebb, négyhengeres benzin és dízelmotorjai is bekerülnek majd. Hétfokozatú automata és hatfokozatú kézi váltóval lesz kapható a középkategóriás Q50, felárért összkerék-meghajtással is.

Világújdonság a szériagyártású autók között a "by wire" kormányzás, amelyben alapesetben nincs mechanikai kapcsolat a kormánykerék és az első kerekek között. A Direct Adaptive Steering rendszernél a rásegítés és az áttétel is szabályozható, négyféle beállítás közül lehet választani. A gyár szerint így nem csak a kormányzási parancsok jutnak el hamarabb a kerekekhez, de - akármilyen furán hangzik is - az útról érkező visszajelzések is jobban eljutnak a vezető kezéig.Biztonsági okokból van egy tartalék, mechanikus kormánymű is az autóban, ha az elektromos rendszer felmondaná a szolgálatot.

Forrás: Infiniti

A fejlett, kamerás sávtartó automatika a keresztirányú széllel és a nyomvályúkkal, ferde útburkolattal is megbírkózva tereli vissza az autót a saját sávjába automatikus kormányzás-beavatkozással. Minden adott, hogy a kocsit jó legyen vezetni, ugyanis a Q50-nek elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, alumínium futóműve van, karosszériája merevebb, mint a G37-nek, és a futómű hangolását a japán Toghici gyár próbapályáján Sebastian Vettel, a németországi Nürburgringen pedig Sébastien Buemi segítette. Természetesen a váltó melletti üzemmód-kapcsolóüval többféle beállítás közül lehet választani, amelyek az autó számos paraméterét befolyásolják.

Forrás: Infiniti

Az Infiniti szerint sokat javítottak a hátsó térkínálaton, és a hátsó ajtónyílást is jelentősen megnövelték. A komfortos utazást ezen kívül az aktív zajelnyelő rendszer (ellentétes fázisú hangokat sugároznak a hangszórók) és az és a dupla rintőképernyős menürendszer is szolgálja. Az intelligens kulcs négyféle vezetőhöz rendelhető hozzá, mind a 96 egyéni beállítást azonnal betöltni az autó, ha kinyitják a zárakat.